فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که ادعای برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به گروه های تروریستی درباره استفاده از گاز کلر در مبارزه با تروریست های گروه فیلق الرحمن در شهرک عین ترما بی اساس و دروغ است.
بیانیه ارتش سوریه افزود: این ادعاها را تکذیب و تاکید می شود که در گذشته از سلاح شیمیایی استفاده نشده و درآینده نیز استفاده نخواهد شد زیرا اصلا سلاح شیمیایی در اختیار نداریم.
فرماندهی کل ارتش سوریه تاکید کرد که این دروغ ها داستان پردازی های ساختگی برای همه آشکار شده و نمی تواند کسی را فریب دهد.
ارتش سوریه اعلام کرد که این داستان های ساختگی از سوی تروریست ها و برای سرپوش گذاشتن بر شکست های سنگین خود از ارتش سوریه و پس از پیشروی ارتش در یک منطقه تولید می شود.
رسانه های نزدیک به گروه های تروریستی روز شنبه ادعا کردند که ارتش سوریه در مقابله با گروه تروریستی فیلق الرحمن در شهرک عین ترما در غوطه شرقی از گاز کلر استفاده کرده است.
مسئولان آمریکایی در روزهای گذشته، دولت سوریه را به آمادگی برای انجام حمله شیمیایی ضد مخالفان متهم کردند.
«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید آمریکا با صدور بیانیه ای کوتاه که روز سه شنبه ششم تیرماه در صفحه رسمی خود در توییتر انتشار داد با یادآوری اینکه ' واشنگتن تمهیدات بالقوه ای را برای وقوع یک حمله شیمیایی توسط دولت سوریه، شناسایی کرده است'، نوشت: در صورت وقوع حمله شیمیایی دیگر، سوریه هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: این ادعای آمریکا در واقع دعوت به انجام اعمال تحریک آمیز است.
'ماریا زاخارووا' افزود: متاسفانه نخستین بار نیست که واشنگتن بدون ارائه شواهد، دولت سوریه را متهم به تدارک و طراحی حمله شیمیایی جدید می کند و مقام های آمریکایی طبق معمول از ارائه مدرک برای اثبات ادعای خود نیز خودداری کردند.
وی ادامه داد: دولت روسیه از تدارک حمله شیمیایی ساختگی در دو منطقه سوریه اطلاع دارد که احتمالا در مناطق سراقب و اریحا چنین حوادثی رخ بدهد.
سوریه بیش از 5 سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.