به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای از آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق به دلیل حمایت‌های گسترده و مستمرش از نیروهای شجاع و فداکار عراقی در صفوف مختلف که در طول سه سال گذشته پیروزی‌های بزرگی را رقم زده‌اند و آخرین آنها پیروزی درخشانشان در موصل بود تقدیر و تشکر کرد.

العبادی با تقدیر از قراخوان مرجعیت دینی عراق برای همزیستی مسالمت‌آمیز اجتماعی به عنوان ضامنی برای دوری از هرگونه درگیری و اختلاف طایفه‌ای و یا مذهبی، تاکید کرد در راس این موضعگیری‌های تاریخی آیت‌الله سیستانی حمایت وی از عراق و مردم آن فتوای جهاد کفایی قرار دارد که عراق را نجات داد و مسیر پیروزی را هموار کرد.

عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی روز جمعه به نیروهای عراقی و فرماندهان آنها پیروزی در موصل را تبریک گفت و تاکید کرد: پیروز اول و آخر در این حماسه نیروهای عراقی در گروه‌های مختلف هستند و آنها از هر کسی برای برافراشتن پرچم پیروزی شایسته‌تر و محق‌تر هستند.

الکربلایی با تاکید بر اینکه تلاش‌های نیروهای عراقی پیروزی دیگری را در موصل رقم زد، گفت: نیروهای شجاع و دلاور ما پیروزی مهمی را پس از گذشت بیش از ۹ ماه درگیری شدید در شرایط بسیار سخت محقق کردند.