آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت:  ممنوعیت‌های مسافرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که اندکی با نسخه اصلی آن تفاوت دارد ضربه‌ای جدی به جامعه آمریکایی‌های ایرانی‌تبار وارد کرده است؛ جامعه‌ای که در آن روابط خانوادگی مستحکم است و دوستان و عزیزان به طور مرتب بین لس آنجلس و تهران در رفت و آمد هستند.

اما این تنها مانع مهاجرتی پیش روی جامعه آمریکایی‌های ایرانی‌تبار نیست. وکلای امور مهاجرت می‌گویند ایرانی‌هایی که مجاز به درخواست روادید برای دیدار با اعضای خانواده خود در آمریکا هستند نیز ممکن است به خاطر وجود نظام نظارتی که احتمالا چند ماه یا بیشتر به طول خواهد انجامید به سختی بتوانند روادید دریافت کنند.

آسوشیتدپرس افزود: در همین حال ممنوعیت جدید مسافرتی به آمریکا خانواده‌های ایرانی را از یکدیگر جدا کرده است.

سیاست‌های مهاجرتی تعدیل شده دونالد ترامپ که به تازگی اجرایی شده است، فرایند صدور روادید برای شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان‌نشین از جمله ایران را با محدودیت‌های جدیدی مواجه کرده است.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: طبق اعلام اداره آمار آمریکا، این کشور حدود ۳۷۰ هزار مهاجر ایرانی دارد که این رقم در مقایسه با مهاجران اتباع سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن در آمریکا بسیار بیشتر است. به رغم اختلافات تاریخی دیرینه تهران و واشنگتن، مناسبات فردی مستحکمی میان شهروندان دو کشور وجود دارد.

تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانیانِ آمریکا، می‌گوید: «این ممنوعیت‌ها همه را تحت تاثیر قرار داده است؛ زیرا هر کسی در ایران خویشاوندی دارد که مرتب بین دو کشور در رفت و آمد هستند.»

در ادامه این مطلب با اشاره به نبود روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا آمده است: وکلای امور مهاجرت می‌گویند دریافت روادید برای ایرانی‌ها در مقایسه با شهروندان بسیاری از دیگر کشور‌ها زمان بیشتری خواهد برد.