حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه درسپاه  در جمع پرشور مردم شهرکرد در راهپیمایی روز قدس با برشمردن توطئه های استکبار برای سلطه برمنطقه ی غرب آسیا ،یکی از حلقه های توطئه را ایجاد یک رژیم غیر دینی ضد اسلامی و نژاد پرست بنام رژیم صهیونیستی بر شمرد و گفت: امروز قریب به 70 سال است از شکل گیری این غده ی سرطانی در قلب خاورمیانه می گذرد.


سعیدی با اشاره به  توطئه ها و دسیسه های استکبار درتقابل با انقلاب اسلامی اظهار کرد:  راهبردهای فرهنگی همچون جنگ صلیبی و توهین به قرآن و پیامبر اعظم (ص) و راهبرد نظامی و حمله به عراق و افغانستان و اشغال این دو کشورو راهبرد آمریکا از سال 2005 که ورود به جنگ نیابتی بود را مهمترین تهدیدات دانست.

وی افزود: در چند نوبت اسرائیل به نیابت از آمریکا به لبنان و غزه حمله کرد و سپس رژیم آل سعود و امارات و برخی دیگر از کشورهای مرتجع به  نیابت از آمریکا وارد جنگ و آتش افروزی شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پیامد های جنگ نیابتی را برای جهان اسلام فاجعه  بار توصیف کرد و گفت:این جنگ ها علاوه بر خسارت مالی و جانی وارده بر مسلمین باعث از هم پاشیدگی ارتش های سوریه، یمن، عراق و مصر گردید.

 وی به نقش انقلاب اسلامی در تقابل با نقشه های شوم استکبار پرداخت وبا اشاره به اصول پایدار نظام اسلامی در تقابل با راهبردهای جبهه استکبار و و ارتجاع گفت: اولین اصل راهبردی نظام اسلامی  حمایت و تکیه بر محور مقاومت بوده وحمایت از مظلومین جهان همچون مردم مظلوم افغانستان،عراق،سوریه، فلسطین و ...از مصادیق این حمایت است ؛راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سوریه تإکید بر محور مقاومت و حفظ سوریه در هسته اصلی مقاومت می باشد.

سعیدی دومین اصل انقلاب اسلامی را مقابله با نظام استکبار و مقابله با ظلم و ظالم برشمر ومقابله با رژیم صهیونیستی و ایستادگی مقابل آمریکا را از مصادیق این راهبرد به شمار آورد.

وی سومین اصل انقلاب اسلامی را تغییر در معادلات قدرت و توازن قوا دانست و با اشاره به 70 سال تاریخ تإسیس رژیم صهیونیستی افزود:  درطول 35 سال عمر اشغال گری این رژیم جعلی قبل از انقلاب، صهیونیستها در همه جنگ ها پیروز بوده و در 35 سال پس از انقلاب اسلامی، در همه جنگ ها همچون حمله به لبنان و غزه ودیگر حرکت ها شکست خورده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، چهارمین اصل و راهبرد نظام اسلامی را شکست توطئه جنگ درون تمدنی استکبار برشمرد و افزود : همچنین تکیه بر قدرت دفاعی درون زا و بومی مورد توجه بوده واین راهبرد یکی از عوامل مهم اقتدار ملی است

وی در ادامه تاکید کردند: اگر دشمن در گرداب اشتباه محاسباتی قرار گیرد، پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.

سعیدی در پایان  استحکام درونی نظام را از جمله مهم ترین راهبردها برشمرد واز اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی بعنوان مؤلفه های بازسازی درونی قدرت در برابر عوامل تهدیدی همچون اتکا به بیرون و اتکا به دشمن یاد کرد.