به گزارش پارس به نقل از العالم، پادشاه عربستان سعودی علاوه بر یدک کشیدن عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان، ماهیانه بیش از ۲ میلیون دلار حقوق دریافت می کند.

  " پروفسور هرمن ماتیوجس" استاد اقتصاد دانشگاه بروکسل و نویسنده نخستین تحقیق درباره حقوق و دستمزد پادشاهان و سران جهان اعلام کرد: پادشاه عربستان سعودی ثروتمندترین فرد جهان است، به گونه ای که ارزش دارایی او بیش از یک میلیارد دلار است و علاوه بر آن بیش از ۲ میلیون دلار نیز حقوق ماهانه دریافت می کند.

این درحالیست که محمد الجاسر وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان اخیرا اذعان کرد، در این کشور مردم در خانه هایی نامناسب با شان یک شهروند عادی زندگی می کنند.

کارشناسان اقتصادی عربستان تاکید می کنند: فقر و نابسامانی در این کشور به سبب عدم توزیع عادلانه ثروت از خط قرمز فراتر رفته است.

براساس آمار ۶۰ درصد از مردم عربستان زیر خط فقر به سر می برند، در حالی که درآمد سرانه سالانه عربستان ۱۵۰۰ میلیارد ریال است، و هر کارمند عربستانی به طور متوسط ماهانه ۱۵۰۰ ریال حقوق می گیرد.

پس از پادشاه عربستان امیر قطر در ردیف دریافت کنندگان بیشترین حقوق ماهیانه است.

" خوان کارلوس" پادشاه اسپانیا ۱۷۵ هزار یورو در سال حقوق می گیرد که در بین سران کشورهای اروپایی کمترین است.

مطالعه اخیر در دانشگاه بروکسل، در باره حقوق و اموال پادشاهان و سران جهان، همچنین اشاره می کند که پادشاه نروژ با دریافت یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در سال بیشترین سطح حقوق در اروپا را به خود اختصاص داده است، در حالی که دریافت پادشاه هلند ۸۲۹ هزار یورو، و دوک لوکزامبورگ ۶۴۵ هزار یورو عایدی سالیانه دارند.

بر اساس این گزارش، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، از جمله کسانی است که پایین ترین حقوق را دریافت می کند. اوباما سالانه معادل ۳۵۵ هزار یورو دریافت می کند. نخست وزیر آلمان ۲۷۷ هزار و نخست وزیر فرانسه ۲۷۳ هزار یورو درآمد سالانه دارد.