دریادار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در آئین‌ گرامیداشت 31 خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید اظهار کرد : شهید چمران به اختیار خود در راه اسلام مسیر شهادت را طی کرد به همین دلیل این رفتار باید به عنوان الگو به جوانان امروز معرفی شود.
دریادار فدوی ادامه داد: چمران الگویی کامل است که باید از او درس گرفت و روشهای رفتاری او را به آحاد جامعه معرفی کرد.
وی افزود: شهید چمران زمانی که در صحنه علم قرارداشت ،تکلیفی بالاتر از آن را احساس کرد که جهاد در راه خدا بود وهمین هدف او را از همه چیز جدا کرد تا در صحنه جنگ حق علیه باطل قرار گیرد .
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توصیف جنگ ایران با صهیونیسم و استکبار جهانی افزود:آمریکایی ها که در جبهه باطل قرار دارند پس از 39 سال نتوانسته اند بر جبهه حق غلبه کنند .
دریادار فدوی افزود : تا زمانی که حق و باطل در جهان وجود دارد تهدید علیه حق هم وجود دارد و ایران پس از پیروزی انقلاب روند ارتقای توان دفاعی خود را ادامه داده است و توان بازدارندگی که امروز کشور ما دارد به هیچ وجه قابل قیاس با زمان گذشته نمی باشد.
وی تصریح کرد : قدرت بازدارندگی کشور ما به گونه ای است که آمریکایی‌ها به این قدرت اعتراف کرده اند و در تلاشند تا با این قدرت ما مقابله کنند.
دریادار فدوی با اشاره به قدرت نظامی ایران اظهار کرد : به رغم شد تجهیزات آمریکا در زمینه علم، ثروت و تجهیزات جنگی اما در مقابل ایران ناتوان است و توان مقابله با ما را ندارد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران در خدمات دریایی و فنی سپاه همکاری ندارد گفت :باید از توان دانشجوها و در زمینه تجهیزات نیروی دریایی و نظامی استفاده کرد که تا کنون این دانشگاه نقشی در تحقیقات نیروی دفاعی دریایی نداشته است .
آئین‌ گرامی‌داشت 31 خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید شامگاه چهار شنبه در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور سرداران و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از روحانیون و اساتید و مسئولین دانشگاه بر گزار شد .