به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت، آلمان از نتایج دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه استقبال کرد.

بر این اساس حزب ماکرون توانسته است مطابق با انتظارات اولیه، اکثر کرسی های پارلمان را در انتخابات روز یکشنبه به دست آورد و به این ترتیب کنترل پارلمان را در اختیار خواهد داشت .

به نظر می رسد حزب ماکرون به همراه متحدانش موفق به کسب 355 تا 425 کرسی از 577 کرسی پارلمان خواهند شد. در صورت تایید نهایی این نتایج، ماکرون 39 ساله یکی از بزرگترین اکثریت های پارلمانی را پس از جنگ جهانی دوم کسب خواهد کرد .

"مارین لوپن"، رهبر جبهه ملی فرانسه نیز موفق به کسب کرسی پارلمانی شده است. این حزب در مجموع تنها 6 کرسی کسب کرده که این رقم از پیش بینی های اولیه 15 کرسی توسط حزب لوپن بسیار دورتر بوده است.سوسیالیست ها بزرگترین بازنده انتخابات بوده اند. در واقع مردم فرانسه سیاستمداران این حزب را به خاطر سالها بیکاری بالا، ناآرامی های اجتماعی و از دست رفتن اعتماد ملی، مجازات کرده اند .

جمهوریخواهان نیز احتمالا 97 تا 130 کرسی را کسب خواهند کرد، این رقم در پارلمان قبلی فرانسه به بیش از 200 کرسی رسیده بود .

سخنگوی دولت فرانسه کسب اکثریت مطلق برای رئیس جمهور فرانسه در دور دوم انتخابات پارلمانی را تمجید کرده و تاکید کرد که فرانسوی ها انتخاب خود را تایید کردند.

همزمان وی از مشارکت پایین فرانسوی ها در این انتخابات گله کرد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان مشارکت مردم فرانسه در این انتخابات حدود 42 تا 43 درصد بوده است. البته گمانه زنی های قبلی نشان می داد که حزب ماکرون و متحدانش قادر به کسب بیش از 470 کرسی خواهند بود .

در آلمان نیز نتایج دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه مورد استقبال قرار گرفت.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در پیامی توئیتری پیروزی امانوئل ماکرون در این انتخابات را تمجید کرده و گفت: راه برای اصلاحات در فرانسه و اروپا باز است.

"مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات نیز این پیروزی را به امانوئل ماکرون تبریک گفته و در پیامی توئیتری نوشت: اروپا را ما تنها با سیاستمدارانی می توانیم به جلو پیش ببریم که خواهان آن هستند.

"پیتر آلتمایر"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم نتیجه دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه را مثبت ارزیابی کرده و در پیامی توئیتری نوشت: فرانسه حالا یک رئیس جمهور قدرتمند با اکثریت قاطع در پارلمان دارد. این برای اروپا و آلمان خوب است.

ماکرون قصد دارد با اصلاح قانون بازار کار، رشد اقتصادی فرانسه را افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهد، وی قول داده است تا سیستم بازنشستگی و مالیات را ساده سازی کند .