رضا روستا آزاد عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم‌های سنگین سنای آمریکا علیه کشورمان اظهارداشت: هیچکس نیست که معتقد باشد این تحریم‌ها نقض برجام محسوب نمی‌شود حتی خوشبین‌ترین افراد هم چنین باوری ندارند و این تحریم‌ها قطعاً نقض روح و جسم برجام است.

روستا آزاد تاکید کرد: متاسفانه دولت در مقابل آمریکا از خود ضعف نشان داد و متواضعانه پیش رفت و طرف مقابل نیز متوجه این موضوع شد که دولت ما در قبال این فشارها کاری انجام نمی‌دهد و زمانی که کمترین مقاومت در مقابل این اجحاف‌ها صورت نگیرد، ظلم طرف مقابل بیشتر خواهد شد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بابیان اینکه راهبرد تواضع و لبخند به آمریکا راه به‌جایی نبرد، یادآور شد: برخی با خوش‌بینی تن به ظلم دادند که باید در این موضوع تجدیدنظر کنند. 

وی با اشاره به لزوم اقدام متقابل از سوی جمهوری اسلامی در قبال این تحریم‌ها خاطرنشان کرد: باید با دشمن مطابق عملکرد خودش رفتار شود و ما باید در مجامع رسمی اعلام کنیم که طرف مقابل ما آمریکا به این تعهد پایبند نبوده و اروپا هم همان‌طور که می‌بینیم ذلیلانه با پیروی از آمریکا کاری انجام نمی‌دهد و ابداً در مقابل آمریکا موضع نخواهد گرفت.