به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد 130 میلیون نفر در سراسر جهان از بحران‌های انسانی و آوارگی رنج می‌برند. 

 
«امینه محمد» در نشست غیررسمی شورای امنیت برای بررسی بحران‌های انسانی در چهار کشور یمن، سومالی، نیجریه و سودان جنوبی گفت: سازمان‌های بین‌المللی تاکنون 2 میلیارد دلار اعتبار دریافت کرده‌اند، که این مبلغ فقط برای تامین 40 درصد از نیازهای ضروری کافی است. 
 
وی افزود: بیش از 130 میلیون نفر در سراسر جهان از بحران‌های انسانی و آوارگی رنج می‌برند و اگر منابع لازم برای کمک به آنها را به سرعت تامین نکنیم، 10 میلیون نفر دیگر به 20 میلیون نفری که اکنون با خطر مرگ بر اثر گرسنگی در یمن، سومالی، سودان جنوبی و شمال نیجریه روبرو هستند، اضافه خواهند شد. 
 
معاون دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: 3 کشور از این کشورها به زودی وارد دوره خشکسالی خواهند شد و اگر اقدام فوری صورت نگیرد، ملت‌های منطقه با فاجعه روبرو خواهند شد. بانک جهانی و سازمان‌های انسانی با یکدیگر برای حل این مشکل همکاری می‌کنند، اما همه باید به این تلاش‌ها کمک کنند تا با این خطر مقابله شود. متوقف کردن جنگ‌ها در راس این تلاش‌ها قرار دارد؛ زیرا این بحران‌ها ساخته خود انسان‌هاست.