به نقل از پایگاه خبری «هیل» متعلق به کنگره آمریکا،  روز پنجشنبه با ۹۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف، مجلس سنای آمریکا طرح جامع تحریم برنامه موشکی ایران و تحریم برای موارد نقض حقوق بشر را به تصویب رساند. این طرح، علاوه بر ایران، تحریم‌هایی هم علیه روسیه نیز وضع کرده است.

به گزارش این پایگاه خبری، «برنی سندرز» و «راند پال»، دو سناتوری بودند که با این طرح مخالفت کردند.

«سندرز» در بیانیه‌ای بعد از این رأی‌گیری گفت: کاملاً با تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به‌بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ موافق است، اما تحریم‌های ایران ممکن است تبعاتی خطرناک داشته باشند.

او در این بیانیه نوشت: «این اقدام، به‌ ویژه در زمان بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران، عربستان سعودی و متحدان این کشور است خطری نیست که ارزش انجام داشته باشد. فکر می‌کنم ایالات متحده بایستی در خاورمیانه نقشی متوازن‌تر بازی کند و راه‌هایی برای مقابله هم با فعالیت‌های ایران و هم حمایت چندین دهه‌ای عربستان سعودی از افراط‌گرایی رادیکال پیدا کند».

سندرز در این بیانیه همچنین نوشته است: «من قبلاً در حمایت از تحریم‌ها علیه ایران رأی داده‌ام و فکر می‌کنم که تحریم‌ها ابزاری مهم برای آوردن ایران به میز مذاکره بودند، اما معتقدم که این تحریم‌های جدید می‌توانند توافق هسته‌ای بسیار مهم امضاشده بین آمریکا و شریکانش با ایران در سال ۲۰۱۵ را به خطر بیندازند».

به گزارش هیل مصوبه مجلس سنا برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و سپس به امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برسد.