به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی و یوسف بن علوی در این دیدار، استمرار رایزنی های فیمابین را سازنده و در جهت منافع دو کشور و منطقه ارزیابی کردند و همکاری های چندجانبه و منطقه ای را مهم خواندند.

صالحی با عالی توصیف کردن روابط سیاسی تهران – مسقط، مشورت های میان دو کشور دوست و برادر ایران و عمان در مورد تحولات حساس منطقه و روابط دوجانبه را مهم و در جهت منافع دو کشور، دو ملت و منطقه توصیف و خاطرنشان کرد: مواضع دو کشور را در بسیاری از مسائل نزدیک و مشابه است.

وزیر امور خارجه کشورمان با سازنده خواندن سفر اخیرش به اردن و سوریه، قطع خونریزی، انجام گفت وگوی ملی، عدم دخالت خارجی، عدم حمایت از افراطگرایان و اتکا به راه حل سوری- سوری را راه برون رفت از بحران سوریه دانست.

وی همچنین با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، این امر را بیانگر ماهیت عوامل ادامه و تشدید بحران در سوریه دانست.

وی با اشاره به روند روبه رشد همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و عمان، همکاری بیشتر طرفین در صنعت حمل و نقل، انرژی و امور مرزی دریایی را مورد توجه قرار داد و خواستار تبادل هیات های تخصصی برای پیشرفت سریعتر امور شد.

صالحی همچنین با اشاره به این که « در آستانه چهلمین سال برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور هستیم» از برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان هم در این دیدار با اشاره نزدیکی بسیاری از دیدگاه های دو کشور، به تشریح دیدگاه های کشورش در موضوعات منطقه ای پرداخت.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات پیرامون فعالیت هسته یی کشورمان مورد تبادل نظر قرار گرفت. طرفین همچنین همکاری چندجانبه در زمینه حمل و نقل ریلی در منطقه را از جمله اولویت های کاری خود بر شمردند.