آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: لازم است نیروهای کارآمد از هر جناح و از هر جبهه ای که هستند اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و از نظر سوابق، دارای سلامت و کارآمدی در دولت راه پیدا کنند تا دولت بتواند موفق باشد.
امام جمعه زاهدان گفت: دولت در سیاست خارجی سعی کرد تا حد زیادی با نگاه باز ورود پیدا کند ولی باید توفیق های بیشتری به دست آورد.
آیت الله سلیمانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند ما باید نسل جدید را در عرصه سیاست ورود دهیم و این تفکر آقا مربوط به دیروز و پریروز نیست بلکه از آغاز کار، ایشان نگاه بسیار زیبایی به نسل جوان مخصوصا به قشر دانشجو داشتند و فرمودند ما دانشجویانمان را باید در عرصه سیاست فعال نگه داریم و خدا لعنت کند آنهایی را که نمی گذارند دانشجویانمان سیاسی بار بیایند.
وی تصریح کرد: ما سیاست باز نمی خواهیم اما سیاست دان لازم داریم. وقتی نگاه آقا این باشد، باید از نسل جوان و کارآمد در بدنه دولت حداکثر استفاده به عمل آید.
امام جمعه زاهدان در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مبنی بر 'آتش به اختیار' هم گفت: امروز بخشی از تاثیرات فرهنگی ما ناشی از نفوذ فرهنگ بیگانه در کشور است و این ما نیستیم که در عرصه فرهنگ ابتکار عمل را در دست داشته باشیم و اختیار از آن ما باشد و با اراده ما فرهنگ جامعه مان شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: متاسفانه بخشی متاثر از نفوذ بیگانه است و این که باید آتش به دست باشیم یعنی این که اختیار فرهنگ دست خودمان باشد.