به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام اسرائیلی پنج شنبه گفت: اسرائیل ساخت وساز ۲۹۶ واحد مسکونی در شهرک « بیت ال» در نزدیکی رام الله را تصویب کرده است.

به گفته وی، اداره اجرائیات شهری اسرائیل برای ساخت ۲۹۶ واحد مسکونی چراغ سبز نشان داده است اما این صرفا مرحله نخست این روند پیش از شروع ساخت و ساز اصلی است.

بر اساس گزارش ها، طبق این طرح جدید اسرائیل چهار واحد مسکونی خواهد ساخت که هر کدام دارای ۱۰ طبقه و ۴۰ آپارتمان باشند. علاوه بر این تعداد، ۸ ساختمان دیگر ساخته خواهد شد که هر کدام دارای ۸ طبقه و ۱۷ آپارتمان باشد.

اسرائیل شهرک سازی در اراضی اشغالی را پس از آن آغاز کرد که چندی پیش مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت غیرناظر فلسطین در این نهاد بین المللی رای مثبت داد.

بر اساس این گزارش، اطلاعیه شروع ساخت وسازهای جدید در کرانه باختری، تنها دو روز بعد از آن منتشر شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دستور داده بود به منظور فرصت دادن به تلاش های آمریکا برای احیاء مذاکرات صلح با فلسطینی ها، شهرک سازی به حالت تعلیق در آید.

به علاوه، موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل همزمان با دیدار تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل و مسئول مذاکره با فلسطینی ها با جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره نحوه پیشبرد روند صلح خاورمیانه، تصویب چنین طرحی را اعلام کرد.