به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنانی در فیلم مستند «اولیور استون»، کارگردان مشهور آمریکایی، گفت: «ما بر خلاف بسیاری از شرکای خود هرگز در امور سیاسی کشوری دخالت نمی‌کنیم.»

 
اولیور استون در این فیلم مستند درباره مسایل و موضوعات مختلف با ولادیمیر پوتین صحبت کرده است. وی، رئیس جمهور روسیه را مثل یک بازیکن شطرنج توصیف کرد.
 
پوتین در این مصاحبه گفت آمریکا از تروریست‌ها برای بی‌ثبات و ناامن کردن اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می‌کند.
 
وی افزود: «به شما می‌گویم که شرکای آمریکایی ما از یک سو از حمایت از روسیه و آمادگی برای همکاری با مسکو به ویژه درباره مبارزه با تروریسم سخن می‌گویند و از سوی دیگر از تروریست‌ها برای ایجاد بی‌ثباتی در اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می‌کنند.»
 
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد آمریکا خود به تقویت فعالیت گروه تروریستی القاعده کمک کرده است و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد.
 
پوتین افزود:«القاعده نتیجه فعالیت‌های ما نیست، بلکه نتیجه عملکرد دوستان آمریکایی ما است و تلاش‌ها برای شکل‌گیری این گروه تروریستی  از زمان جنگ شوروی سابق در افغانستان و زمانی که سرویس‌های اطلاعاتی ویژه آمریکا از جریان‌های تندرو در مبارزه با نیروهای شوروی در افغانستان حمایت می‌کردند، آغاز شد.»
 
وی تاکید کرد آمریکایی‌ها خودشان القاعده و بن لادن، سرکرده این گروه، را پرورش دادند.
 
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه در پی آن، اوضاع از کنترل مقامات آمریکایی خارج شد، گفت همواره چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و و شرکای آمریکایی ما باید به این امر واقف باشند که شکل‌گیری و فعالیت این گروه تقصیر آنان است.
 
ولادیمیر پوتین تصریح کرد زمانی که مشکلات در شمال قفقاز و چچن روسیه آغاز شود، مقامات آمریکایی از بحران در این مناطق حمایت کردند.
 
وی یادآور شد جنگ سرد به پایان رسیده است و مسکو روابط شفافی با کل جهان، اروپا و آمریکا دارد و سرویس‌های ویژه این کشور به جای حمایت از تروریست‌ها باید از مسکو در زمینه مبارزه با تروریست‌ها پشتیبانی کنند.