سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری که در دیدار با جمعی از دانشجویان صادر شد، گفت: حوزه فعالیت‌های فرهنگی و فضای مجازی مختص به یک دستگاه و نهاد خاص نیست و یک لشکر 80 میلیونی نیاز دارد که هر ایرانی خودش یک سرباز جبهه فرهنگی محسوب می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به منفی‌بافی رسانه‌های بیگانه در خصوص این موضوع اظهار داشت:‌ این مسئله باید به طور کامل تشریح و موشکافی شود تا بدخواهان کشور در خصوص آن منفی‌نگری نکنند.
 
وی با تأکید بر اینکه همه باید در زمینه فرهنگ تلاش کنیم، بیان داشت: ما با یک مقابله ناجوانمردانه روبرو هستیم و برای برخورد با آن نیازمند تلاش همه جانبه همه نهادها، دستگاه‌ها و همه کسانی که در این زمینه توانایی دارند هستیم.
 
نقوی‌حسینی با اظهار تأسف از عمل نکردن برخی دستگاه‌ها نسبت به انجام وظایفشان گفت: علاوه بر این آنها اولویت‌ها را هم تشخیص نمی‌دهند و به سراغ مسائلی که اولویت نیستند می‌روند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نهادهای مسئول تعطیل هستند و یا درک درستی از شناخت اولویت‌ها ندارند، بیان داشت: هرکسی باید به وظیفه خودش عمل کند و افراد در این موقعیت برای انجام این گونه فعالیت‌ها آتش به اختیار هستند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی دستگاه‌ها به وظایف‌شان عمل نمی‌کنند و در انجام وظایف کوتاهی می‌کنند همه باید احساس وظیفه داشته باشند و به تکلیف انقلابی دینی خود عمل کنند.