پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اقدام تروریسیتی روز چهارشنبه گروههای تروریستی وابسته به آمریکا و آل سعود موجب گمانه زنی های بسیار در منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، برخی معتقدند اقدام تروریستی روز چهارشنبه جهت مشغول شدن ایران به درون و اشغال بدون دردسر قطر ارزیابی شده است.

ارزیابی این منابع نشان می دهد این دو تیم با پوشش عملیاتی دستگاههای اطلاعاتی موساد و سیا وارد کشور شده اند و منابع مالی و نیروی انسانی آن توسط سرویس اطلاعاتی سعودی تامین شده است.

در حالی روز چهارشنبه داعش دو حمله در تهران انجام داد که ۱۷ شهید بر جای گذاشت که برخی نشانه های تمرکز داعش بر ایران از ماه ها پیش مشاهده شده بود. از جمله این نشانه ها توجه داعش به مخاطبان فارسی زبانش در ایران بود و ویدیویی را حدود سه ماه پیش خطاب به ایرانی ها تهیه کرده بود.

در عین حال این اتفاق گرچه از ماهها قبل برنامه ریزی شده است اما با سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه نهایی شده است تا از این رهگذر، افکار عمومی منطقه از «قطر» و «اعلام استقلال کردستن عراق» به سمت ایران، منحرف شود. 

لازم به یادآوریست مسعود بارزانی تمامی گروههای اقلیم کردستان عراق را مجاب کرده تا با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل، برای استقلال این منطقه از کشور عراق، همه پرسی برگزار نمایند. تاکنون سایر گروههای کردی به واسطه ایران،  این اقدام خیانت بار را نپذیرفته بودند.

اقدام تروریسیتی بهارستان 1

اطلاعاتی که بدست آمده نشان آن است که همه این تروریستها از نظر هویتی ایرانی و از اهالی غرب کشور بودند. ممکن است از کردستان یا خوزستان آمدند. آنها طی چهار یا پنج سال گذشته پیوستند و تحت پیگرد بودند. 

دو سال پیش آنها به صورت متفرقه وارد ایران شدند آنها طی این دو سال در داخل ایران به صورت انفرادی و جداگانه زندگی می کردند و هیچ وقت با هم دیگر ارتباطی نداشتند. 

یک منبع مصری در یک گزارش، بین حملات تروریستی ایران و عملیات موفقیت آمیز ارتش عراق و بسیج مردمی این کشور در شهر موصل و مرزهای عراق و سوریه، ارتباط قائل می‌شوند. 

میان این انفجارها و اظهارات «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان در ماه گذشته که تهدید کرده بود، درگیری‌ها به داخل ایران کشیده خواهد شد، رابطه وجود دارد. ترامپ می‌خواهد هرچه سریعتر، محصول سفر به منطقه را برداشت کند حتی اگر این امر به ضرر همپیمانان عرب و مسلمان منطقه تمام شود. ترامپ بارها تاکید کرده است که باید ناتوی عربی برای مقابله با ایران تشکیل شود و هزینه این ناتو را هم کشورهای عربی پرداخت کنند تا آمریکا نیز از آن حمایت کند.

 همچنین یک منبع روسی نیز گزارش داده است: اگر در اتفاقاتی که قبل از این ماجرای تروریستی را در نظر بگیریم، می بینیم که پسر ولی العهد عربستان سعودی شاهزاده محمد بن سلمان  قبل از این حمله تروریستی رسما اعلام کرد که آنها (عربستان و آمریکا) می خواهند در داخل ایران آشوبی را ایجاد و به قلب ایران (شهر تهران) حمله کنند. همچنین خود آقای ترامپ در اجلاس ریاض رسما اعلام کرد که وی برنامه ریزی می کند که ثبات و امنیت ایران را بهم بزند. سپس می بینیم که فردی با نام "مایکل دی آندریا" به عنوان رییس بخش عملیات ایران در سازمان سیا تعیین می شود. این شخص به انجام عملیات بزرگ تروریستی در خاور میانه، از جمله در افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و لبنان و… بسیار معروف است. تمام عملیات تروریستی آمریکا زیر نظر این شخص انجام می شد.  قابل توجه است که وزیر امور خارجه عربستان صبح روز حملات تروریستی در توئیتر خود نوشت که ایران باید به زودی تنبیه شود. و در واقع تنبیه شد. عمل تروریستی کمتر از چند ساعت بعد از انتشار این توییت در تهران انجام شد. همه این حقایق می تواند شواهد دال بر این باشد که عربستان سعودی و ایالات متحده در این ماجرا دخیل هستند و من تصور نمی کنم که هیچ کشور دیگری از این کار تروریستی می خواهد نفع ببرد.

تا به حال منابع رسمی اظهار نظر نکرده اند. اما منابع غیر رسمی و بعضی از شخصیت های اجتماعی به صورت غیر رسمی اظهار داشتند که اطلاعاتی که بدست آمده نشان آن است که همه این تروریستها از نظر هویتی ایرانی و از اهالی غرب کشور بودند. ممکن است از کردستان یا خوزستان آمدند. آنها طی چهار یا پنج سال گذشته پیوستند و تحت پیگرد بودند. دو سال پیش آنها به صورت متفرقه وارد ایران شدند و به دنبال فرصت برای انجام عملیات بودند. و این فرصت به دست شان آمد که این عملیات را انجام دادند. آنها طی این دو سال در داخل ایران به صورت انفرادی و جداگانه زندگی می کردند و هیچ وقت  با هم دیگر ارتباطی نداشتند. طبق آخرین اطلاعاتی که به صورت غیر رسمی  منتشر شده، در میان این مهاجمان یک خانمی هست که با این تروریستها همدست بوده است. این خانم زنده بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، مذهب و قومیت این تروریستها مشخص نشده است. اما توجه داشته باشید که آنهایی که می خواهند عضو داعش باشند، باید افکار این گروه تروریستی را بپذیرند. معلوم است که تفکر این گروه تفکر سلفی و وهابی است. به همین دلیل اگر تصور کنیم که این افراد قبلا از مذهب سنی پیروی نکردند اما در نهایت به مذهب وهابی گروییده اند. نکته مهم در این است که بیشتر از 95 درصد مسلمانان سنی جهان وهابیت را به عنوان مذهب قبول ندارند و حتی دانشگاه الازهار (مرکز اصلی ادبیات عربی و علوم اسلامی اهل تسنن) رسما اعلام کرد که مذهب به نام وهابیت وجود ندارد و این بدعت است.