در گیرو دار انتخابات بود که جبهه اصلاح طلبان یک صدا همه توان خود را به کار گرفتند تا پروژه تخریب و هجمه به شهرداری را با تاسی به دولت یازدهم برای پر کردن سبد رای خود تـَکرار کنند در این راستا حسن رباطی رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تهران، در نشست هم اندیشی ستاد اصلاح طلبان تهران با فعالان رسانه گفت: امیدواریم با تداوم پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر، شهر سوخته تهران که مشکلات بسیاری دارد، با انتخاب شهرداری توانمند، دغدغه شهروندان را رفع کند.

این کلید واژه سرمشقی برای کاندیداهای شورای شهر تهران و اعضای اصلاح طلب شد تا با نادیده گرفتن اقدامات شهرداری بر طبل ناکارآمدی مدیریت جهادی بکوبند. انتخابات هم که تمام شد و لیست امید رای آورد حتی خودشان هم باور نمی کردند که بعد از سال ها دستشان به شورای شهر برسد از همین شتاب زده شروع به اظهار نظرات گسترده در زمینه های مختلف در رسانه ها کردند. این اظهار نظرها از مصوبات سال های قبل شورای شهر تاانتخاب شهردار را در بر می گرفت و همه این رفتارها تنها نشان دهنده یک نکته است و آن اینکه "نمی شود؛ نمی توانیم". این هوچی گری ها و بهم ریختگی های اصلاح طلبان آنقدر بود که محمد مهدی تندگویان را هم به واکنش وا داشت. این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در توئیتی خطاب به منتخبان شورای پنجم گفت: "برای انتخاب شهرداری همین که به سبک انتخاب لیست امید عمل نکنید باعث امیدواری مردم شهر تهران است."

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اما با طرح این سوال که آیا ایجاد 3 خط مترو به طول 150 کیلومتر نشانه شهر سوخته و ویرانه است؟ خطاب به اعضای منتخب شورای پنجم که تحت نام لیست امید خود را به کرسی های بهشت رساندند گفت: برخی افراد وقتی به جایگاه و مسئولیتی می رسند سعی می کنند با تخریب و زیر سوال بردن کسانی که سال ها تلاش کرده اند خودنمایی کنند.

وی با تاکید براینکه منتخبان شورای پنجم که با نام اصلاح طلبی توانستند سبد رای خود را پر کنند اگر دستاورد قابل قبولی دارند بهتر است آن را برای مردم ارائه کنند ادامه داد: سیاه نمایی و تخریب مدیریت 10 ساله شهرداری و مجموعه مدیریت شهری نمی تواند کارنامه آن ها را پر کند. اینکه ادعا دارند قرار است شهر سوخته و ویرانه تحویل بگیرند هنر نیست.

قناعتی با اشاره به اقدامات شهرداری در ساخت تونل حکیم، صدر و پروژه های عظیم شهری در پایتخت تصریح کرد: اینکه سرانه فضای سبز تهران بیش از میانگین استاندارد است به نحوی که رئیس فدراسیون بدنسازی جهانی وقتی وارد تهران شد از این همه فضای سبز متعجب بود. آیا این ها نشان دهنده شهر سوخته است؟

این اظهارات اصلاح طلبان در تخریب عملکرد شهرداری تهران اما واکنش معاون معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را نیز به همراه داشت. پژمان پشمچی زاده با تاکید براینکه آن‌هایی که این 12 ساله را تخریب می‌کنند باید بدانند که به زودی با مشکلات عظیمی مواجه خواهند شد گفت: منتخبان شورای شهر بدانند با پیگیری مطالبات مردم از مجموعه مدیریتی جدید عملکرد آن‌ها را رصد خواهیم کرد.

وی این اقدام اصلاح طلبان در تخریب شهرداری تهران را نشان دهنده ضعف و ناتوانی آن ها در ادامه راه مدیریت جهادی شهرداری تهران دانست و ادامه داد: آن ها در قالب این اتهامات و تخریب ها می خواهند ناکارآمدی آینده خود را بپوشانند چون می دانند اکنون سطح توقعات مردم به مراتب نسبت به گذشته بیشتر شده و قطعا مطالبات زیادی خواهند داشت.

پشمچی زاده با بیان اینکه منتخبان شورای پنجم با تاسی از دولت یازدهم بنا دارند ضعف و ناتوانی خود را به مدیریت قبل منتسب کنند تا از این رهگذر ناکارآمدی خود را پنهان کنند افزود: . انتظارات مردم در زمینه اداره و نگهداشت مستمر شهر، خدمات روزانه و عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، عمرانی و شهرسازی در انتظار تیم جدید کاری است و همه مطالبه گر خواهند بود.

منتخبان شورای پنجم در حالی می گویند شهر تهران در طول 12 سال اخیر به یک ویرانه ای تبدیل شده که طی همین سال ها سیتسم حمل و نقل عمومی با 300 کیلومتر خط مترو،10 خط بی آرتی، فضای سبز با 2200 هزار بوستان و پارک، ابرپروژه هایی مثل برج میلاد،‌ پل طبیعیت، دریاچه چیتگر، بزرگراه هایی به طول 530 کیلومتر، دهها سرای محله و صدها فرهنگ سرا و مراکز ترک اعتیاد بهاران یا مددسراها و... ایجاد و در اختیار مردم قرار داده شده است. از همین رو طبیعی است که تیم کاری جدید مدیریت شهری از همین الان به دست و پا بیفتند و ناتوانی خود را ذیل بهانه جویی ها و سیاه نمایی ها پنهان کنند غافل از اینکه مردم حواسشان هست و از مطالبات خود کوتاه نمی آیند.