علی لاریجانی در مراسم وداع با شهدای ترور با بیام این که امروز روز سختی برای ملت ایران است گفت: امروز روز وداع با عزیزانی است که مظلومانه در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی  و حرم مطهر به شهادت رسیده‌اند، است.

او در ادامه خطاب به حاضرین گفت: از سروران عزیز می‌خواهم با قرائت فاتحه‌ای به ارواح این عزیزان احترام کنند.

رییس مجلس عنوان کرد: در این روز که به نهاد مردمی یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حمله شد، هدف؛ نظام مردم‌سالاری بود. پیام ارزشمند رهبر انقلاب با عث دلگرمی ما و خانواده‌های شهدای عزیز شد.

او خاطر نشان کرد: نگاه کوتاهی به شهدا یا این فاجعه نشان می‌دهد که تروریسم‌ها  در  صحن مطهر و مجلس شواری اسلامی با هدف‌گیری‌های کوردلانه مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رسانند، هدفشان نظام مردم سالاری بود. از خداوند متعال  شفای عاجل برای مجروحین این حادثه را  می‌خواهیم.

لاریجانی در ادامه به شهدای مجلس در این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: شهید سید مهدی تقوی مشاورحاجی دلیگانی, شهید جعفر جعفرزاده کارمند مجلس, حمید امدادی نیرو همراه مجلس و مسئول دفتر بهادری نماینده ارومیه, شهید احسان آقاجانی معمار کارشناس مرکز پژوهش های مجلس بودند.

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این سال‌ها نشان داده است که نگینی قدرتمند و تکیه‌گاهی مورد اعتماد برای حفظ امنیت و مبازره با تروریسم است، تصریح کرد: اظهارات سبکسرانه وزیر امور خارجه عربستان و رئیس جمهور امریکا نشان داد که آنها حامیان و لکه ننگی در دوره مبارزات ملت‌ها با تروریست‌ها هستند. البته از مسئولان سعودی انتظار بیشتری نبود چون آنها یک حکومت قبیله‌ای هستند و امروز حمایت از تروریست‌ها را برعهده دارند.

او با بیان اینکه کار امریکا که زمانی مدعی هدایت ملت‌ها به دموکراسی و حمایت از حقوق بشر بود، به جایی رسیده که با پول دموکراسی و حقوق بشر را ذبح می‌کند، تصریح کرد: امریکا این روزها درب‌های چرخان را برای چیاول گشوده است و با این حرب دموکراسی و حقوق‌بشر را ذبح می‌کند. یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد دلار را می‌بلعد و یک روز دیگر، به بهانه اتفاقات منطقه‌ای منابع کشورها را می‌بلعد که با این کارها، آینده امریکا تاریک‌تر از هر زمان دیگری شده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: نشست ریاض را برگزار کردند و مدعی انزوای ایران شدند. این چه انزوایی بود که این همه از مسئولان دنیا در کنار ایران قرار گرفتند و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

لاریجانی با اشاره به مصوبه اخیر سنای امریکا در تصویب قطعنامه‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خاطرنشان کرد: از همه این اقدامات قبیح‌تر، مصوبه سنا در حمایت از تروریست‌ها و اعمال تحریم‌های یبشتر علیه ایران بود. درست در زمانی که به پارلمان ایران حمله شده بود، سنای امریکا با کمال بی‌شرمی قانونی برای اعمال تحریم‌ها و حمایت از تروریست تصویب کرد و نشان داد که سنای امریکا از کمترین عاطفه انسانی برخودار است.

او با بیان اینکه ما هم‌اینک ما با دو داعش منطقه‌ای و داعش بین‌المللی روبه‌رو هستیم، ابراز داشت: امریکا با تصویب این مصوبه نشان داد که در کنار داعش منطقه‌ای است و اثبات کرد که خود رهبری داعش بین‌المللی را برعهده دارد. از سویی، این اقدام صحت اظهارات امام خمینی و مقام معظم رهبری را نشان داد که امریکا شیطان بزرگ است و کسانی که می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند راهی جز مقابله با امریکا ندارند.

رئیس مجلس افزود: امریکایی‌ها گستاخی کردند و تحریم‌هایی را وضع کردند. امریکا می‌داند سپاه و نیروی قدس مهمترین نیروی منطقه علیه‌ای تروریسم هستند لذا این قواینن همدستی آنها با تروریست‌ها را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه سپاه یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: نیروی قدس و سپاه خط قرمز ایران است و پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهیم داد. ما از امروز پرده‌های تزویر ارتش آمریکا و سازمان سیا را کنار زده و نشان می‌دهیم که این دو دستگاه، پایگاه اصلی تروریسم در منطقه هستند. این اقدام صحنه منطقه را شفاف‌‌تر کرده و ایران را برای مبارزه با تروریسم را مصمم‌تر می‌‌کند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه همه قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در این باره هم‌نظر هستند، یادآور شد: از نیروهای مسلح و انتظامی که در سرکوب تروریست‌ها در مجلس به خوبی عمل کردند، تشکر می‌کنم، به ویژه از سردار جعفری که شخصا در مجلس حضور یافتند.

لاریجانی با تشکر از رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و مهمانان ویژه این مراسم بیان کرد: این حضور نشان از عزم عمومی نظام در این مبارزه اصیل است. از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزرا و مسئولان تشکر می‌کنیم و با آرزوی علو درجات برای شهدای مجلس و آینده بهتر برای ملت ایران همگان را به خدای متعال می‌سپارم.