شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: رای گیری انتخابات زودهنگام پارلمانی انگلیس که به دعوت ترزا می، نخست وزیر این کشور برگزار می‌شود، آغاز شد.
 
نظرسنجی‌های مختلف پیش از انتخابات روز پنجشنبه این کشور از پیشتازی حزب محافظه‌کار به رهبری ترزا می، نخست وزیر انگلیس بر حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین حکایت دارد. 
 
بر این اساس، نظرسنجی‌های موسسه "سرویشن" که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار یک درصد از حزب کارگر پیش است. این نظرسنجی در روزهای جمعه و شنبه، و پیش از حمله تروریستی لندن که به کشته و زخمی شدن 55 تن انجامید، برگزار شد. 
 
در سوی دیگر، نظرسنجی‌های "کانتار" در چهارشنبه هفته گذشته حاکی از پیشتازی 10 درصدی حزب محافظه‌کار بر رقیب خود بود که نشان دهنده رشد دو درصدی نسبت به هفته پیشین خود است.
 
نظرسنجی موسسه "آپینی یِن" که برای روزنامه "آبزرور" در سوم ژوئن (13 خرداد) انجام گرفت حاکی از پیشتازی 6 درصدی حزب ترزا می بر حزب کوربین است. با این وجود، براساس نظرسنجی این موسسه در یک هفته گذشته فاصله دو حزب 4 درصد کاهش یافته است. 
 
نظرسنجی موسسه "ایپسوس موری" نیز در دوم ژوئن (12 خرداد) از پیشتازی 5 درصدی حزب حاکم بر حزب کارگر حکایت داشت. نظرسنجی‌ دو هفته قبل این موسسه از برتری 15 درصدی حزب حاکم خبر داده بود. 
 
نظرسنجی موسسه "پنل بیس" در سه شنبه هفته گذشته نشان داد حزب محافظه‌کار 8 درصد از رقیب خود پیش است. نظرسنجی یک هفته قبل این موسسه از پیشتازی 15 درصدی حزب ترزا می خبر داده بود. 
 
در سوی دیگر، نظرسنجی موسسه "کومرز" در روز شنبه به مانند نظرسنجی هفته گذشته این موسسه از پیشتازی 12 درصدی حزب حاکم خبر داد. 
 
نظرسنجی " آی سی ام – گاردین" که دیروز (دوشنبه) منتشر شد حاکی از پیشتازی 11 درصدی حزب ترزا می بر جرمی کوربین بود. این مقدار یک درصد کمتر از نظرسنجی هفته گذشته این موسسه بود.