محمدرضا تابش در همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال گفت: خدا را شاکرم تا در ماه مهمانی خدا در جمع بزرگوارانی که سالیان سال است چراغ اصلاحات را روشن نگه داشتند حضور دارم و از حزب مردم‌سالاری تشکر می‌کنم که راه را گم نکرده است.

او افزود: به جای اینکه به مسائل اقتصادی بپردازیم بگوییم دولت که کشور بدهکار را تحویل گرفت و با کاهش قیمت و تولید نفت و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای مواجه شد چه شرایطی داشت که ممکن بود نفت در برابر غذا شویم در این چنین شرایطی دولت توانست کارستان کند رشد اقتصادی به هفت رسید و تورم کاهش یافت.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت مگر منابع داشت که از ابتدا رشد اقتصادی داشته باشد وقتی برجام اجرایی شد توانست کار کند سیستم بانکی هنوز نتوانسته به خوبی عمل کند اما دولت نگذاشته قیمت‌ها زیاد افزایش یابد و ما دیگر گرانی ۵۰% نداریم.

او خاطرنشان کرد: البته کارهای بیشتری باید انجام شود من خجل از مردم هستم این مردم که فقط برای اعتلای نام کشور و نظام رای می‌دهند ما وام‌دار آنها هستیم مردم در انتخابات گفتند چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند و از چه می‌ترسند.

تابش گفت: دوم خرداد اولین جنبش مدنی اعتراضی مردم بود. انتخاب احمدی‌نژاد هم این‌گونه بود او شعار می‌داد دزدگیر است مردم در اعتراض به شعار او رای دادند وقتی در اواسط دولت او آن اختلاس‌های میلیاردی شد گفتیم گویا گارانتی دزدگیر او دو ساله بوده است.

او تاکید کرد:‌ الان مردم به امید بهبود امور رای دادند. سرمان را در برف نکنیم مردم حماسه آفریدند ولی رای مردم پیام داشت و به شعار روحانی رای دادند تا فضا را از امنیتی بودن خارج کنند، دولت رونق اقتصادی بیاورد و با دنیا تعامل داشته باشد برای همین هم آقای روحانی باید کابینه پاکدست فعال و جوان داشته باشد.

تابش افزود: ما جلسه غیرعلنی در مجلس داشتیم. رییس مجلس ۲۰ مورد از معضلات کشور را گفت. من گفتم آقای لاریجانی این مسائل معلول هستند و باید به علت‌‌‌ها توجه کرد. یکی از علت‌ها تلقی حاکمیت دو گانه در کشور است. ۳۷ سال از انقلاب گذشته و قانون در کشور حاکم است. مسئولیت برگزاری کنسرت‌ها با اداره ارشاد است ولی یک امام جمعه آن را کنسل می‌کند.

او با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور ساختارهای فرسوده موجود در کشور است، اظهار داشت: ساختارهای کنونی ما متعلق به عصر مشروطه است. آیا می‌شود حمل و نقل شهری تهران را با تاکسیرانی حل کرد. ساختارهای قوه مجریه و قضاییه فرسوده است. ۱۷ میلیون پرونده در قوه قضاییه وجود دارد یعنی از هر سه نفر ایرانی یک نفر پرونده دارد. نظام قانونگذاری ما مشکل دارد.

این نماینده مجلس وجود خلاهای قانونی را یکی از علت‌های مشکلات کنونی برشمرد و تصریح کرد: تا وقتی به علت‌ها توجه نکنیم راه به جایی نخواهیم برد.