پایگاه خبری تحلیلی‌«پارس»- عباسی - در چند روز اخیر متنی در کانالهای تلگرامی با عنوان واکاوی طوفان طبس منتشر شده که سراسر دروغ بوده و ساقط شدن هواپیماهای امریکایی درطبس را به شوروی ها نسبت داده است.اما واقعیت چیست؟

1_  درمتن و مطلب  ذکرشده به سندی از اسناد ویکی لیکس اشاره شده است.  با جستجو در موضوع اسناد ویکی لیکس تاکنون چنین سند ی با این مشخصات اعلام و انتشار نیافته است

2_ زمان حمله دولت اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده واز آن زمان به بعد هیچگونه همکاری بین ایران اسلامی با آمریکاییها در موضوع افغانستان وجود نداشته واگر چنین همکاری عملیاتی واقعی بود چرا از سایتها و فرودگاههای مجهز ومتکی به ترمینالهای پشتیبانی سراسری استفاده نشود و این منطقه عقب افتاده و غیرایمن از لحاظ هوایی استفاده شود؟ همین سئوال در رد هرنوع تعامل رژیم شاه با آمریکاییها علیه روسها در این منطقه خاص مطرح است در شرایطی که تمام ایران پایگاه ضدروسی بود !!

3_ ایران اسلامی که با اتحاد جماهیر شوروی نرد عشق نمی انداخت وحتی بالاترین منبع نفوذی آنها در رده فرمانده نیروی دریایی(ناخداافضلی) را دستگیر و اعدام نمود چه خوفی داشت تا بمباران طبس توسط آنها را مخفی کند و یا در تعامل پنهان با آنها سکوت اختیارکند؟

4_آمریکاییها که حتی جزییات قضایایی چون مک فارلین را منتشر کردند چه تحفظی داشتند تا در این مورد سکوت کنند وبه سناریو سازی معنوی با همکاری ایران بپردازند؟ تا کنون نه روسها ونه آمریکاییها در اینم ورد چنین ادعاهایی نداشته اند.

5_ پس از فروپاشی شوروی تاکنون صدهاهزارسند در موضوعات مختلف ودارای طبقه بندی بخصوص جنگ سرد در اختیار محققین از همه کشورها قرار گرفته که منبع تهیه صدها کتا ب معتبر موضوعی در دنیا بوده چرا در هیچیک از آنها به چنین موضوعی توجه داده نشده؟

6_ سابقه ایجاد باند کوتاه و از رده خارج طبس به 1320 برمیگردد و دلایل ساخت آنهم در سوابق موجود نیست اما منبع نفوذی CIA به نام محمد زمانی که از کارکنان دولت موقت بود مدتی قبل از حمله آمریکاییها به بهانه سرکشی ماموریتی خود ساخته ردیف و باسفر به طبس برای این باند متروکه چراغ نصب مینماید.

7_ قبلا نیز پس از ضربه اطلاعاتی سپاه به حزب توده شایعات هدفمندی از ارائه اطلاعات پنهان آمریکا به ایران در خصوص معرفی عوامل مخفی روسها در ارکان کشوری ولشکری منتشر میشد که منجر به اعدام گسترده آنها شده بود که از مبنا غلط بود, پس از دستگیری سران اصلی توده با چند اطلاعیه عمومی همه هواداران خود را به مبادی ذیربط معرفی کردند وپرونده توده داخل کشور با حداقل معونه بسته شد , همین شایعات هدفمند و هوشمندانه از ناحیه آمریکاییها به منظور همراه معرفی کردن خود با ایران علیه صدام ادامه داشت که منجر به رسوایی " مک فارلین" شد چند دلال واسطه آنها نیز دنبال کلاهبرداری در فروش موشک HAWK بودند که آنها هم مفتضح شدند.

8_ هواپیماهای F14 سال1974 سفارش و 1977 تحویل ارتش قبل از انقلاب شده بود که قدرت بالای مانور و رادار آنها بی نظیر در نوع خود بود اما. میگ 25 هم آنچنان دست بسته نبود و علیرغم برد کم و مانور پایینتر بسیار سریع عمل میکرد و طی جنگ تحمیلی مزاحمتهای جدی برای نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایجاد میکرد پس اینطور نبوده که آمدن F14 یعنی تعطیلی نیروی هوایی اتحاد جماهیر شوروی فراموش نکنید که طی تمام سالهایی که آمریکا سفینه های فضایی خود را درون اقیانوسها به هنگام بازگشت پرتاب میکرد اتحاد جماهیر شوروی سفینه هایش را بر زمین مینشاند این توضیحات از این بابت بود تاثابت شود اظهارات فنی سازندگان این سند مجعول نیز دم دستی و فاقد مبنای علمی است

9_ درخصوص بمباران هواپیماهای باقی مانده در طبس بنی صدر که 36 سال بعنوان اپوزوسیون نظام اسلامی در فرانسه بسر میبرد آن اقدام را به دستور خود اعلام وبه دلایلی از آن دفاع هم میکند چرا او هنوز براین دروغ به زعم تهیه کنندگان این سند اصرار دارد؟

واما نتیجه گیری:

تلاش سازندگان این سند با اینهمه رطب ویابس که تداعی ضرب المثل " خسن و خسین دختران معاویه" را مینماید واز ذهن علیل یک مشت بهایی دائم الخمر نشأت گرفته آنهم در آستانه روز خمینی کبیر با هدف تقدس زدایی از نهضت الهی مردمی روح خدا طراحی شده تا امدادهای معنوی والهی شامل حال این انقلاب را در ذهن نسل جوان هدفگیری تخریبی نماید ! درحالیکه دنیا در مقابل گفتمان همه جانبه خمینی کبیر سرتسلیم فرود آورده و موحدان منتظر تحقق اهداف اعلام شده اش و اشرار وسپاه شیطان نیز به لحظه شماری حیات ننگینشان با نگرانی مشغولند.