اسحاق جهانگیری عصر امروز در ضیافت افطار رییس‌جمهور با وزرا، معاونان، استانداران و روسای سازمان‌ها با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) گفت: مردم در انتخابات با رای خود اعلام کردند که چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند.

او افزود: تلاش کردیم در انتخابات نشان دهیم که کشور برای آینده بهتر با دو تفکر و دو رویکرد روبه‌رو است که خوشبختانه هر دو رویکرد در سال‌های گذشته تجربه شده و کارنامه عملکرد این دو تفکر نیز قابل رویت است و راه و بیراهه برای مردم روشن شده است. 

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: ما تلاش کردیم نشان دهیم که رویکرد و سیاستی که در آن چالش‌های جدی کشور شناسایی شده و برای حل آنها راهکارهای عقلانی پیش‌بینی کرده است در یک سو قرار دارد و در مقابل راهکارهایی شعاری وجود دارد که سرمایه کشور را به هدر می‌دهد و وعده‌های نشدنی مطرح می‌کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند و تمایل دارند که وضعیت بهتری داشته باشند، گفت: بهبود وضعیت کشور مستلزم عقلانیت، تدبیر، امنیت پایدار،‌ آزادی و تعامل با جهان است که همه مردم خواهان اجرای اینها هستند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: چالش‌های بزرگی از جمله مسئله بیکاری، کمبود منابع آب،‌ مشکل صندوق‌های بازنشستگی، مسائل زیست‌محیطی و بودجه دولت در کشور وجود دارد که باید ریشه اصلی این چالش‌ها را شناسایی و برای حل آنها راهکارهای علمی و عقلانی بیندیشیم. 

او با ابراز تاسف از اینکه در گذشته با این‌گونه مشکلات برخوردهای شعاری صورت گرفته است، گفت: امروز دیگر فرصت فرصت‌سوزی نداریم و باید به فکر بهبود معیشت و اقتصاد کشور باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: ما به عنوان مسئولین کشور باید بدانیم که پیروزی در انتخابات پایان کار نیست بلکه اول کار است و پرسشی که باید همه به آن بپردازیم این است که چگونه از سرمایه اجتماعی که در کشور ایجاد شده استفاده کنیم.

او با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ میان دولت و نخبگان که باید مورد توجه همه بخش‌های دولت باشد، خاطرنشان کرد: باید دولت الکترونیک را در سال ۹۶ و حداکثر تا اوایل سال ۹۷ راه‌اندازی کنیم تا ارتباط رو در روی ارباب رجوع با دستگاه‌های اجرایی به حداقل برسد.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی که هر دو مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید در صدر کارها قرار گیرد و به طور ویژه به این دو موضوع بپردازیم. خوشبختانه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ برنامه‌های خوبی تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و برنامه‌های مناسبی نیز برای رونق تولید و اشتغال‌زایی در دستور کار دولت قرار گرفته است.