پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا رضایی- تایید نهایی شورای نگهبان در خصوص سلامت انتخابات، نافی وجود تخلفات از سوی مجریان و برخی دستگاههای اجرایی نیست. کما اینکه اظهارات دبیر محترم شورا و احاله این تخلفات (به صورت رسمی) به قوه قضائیه خود شاهد بر این مدعاست.

تایید نهایی انتخابات توسط شورای نگهبان قانون اساسی، قطعاً و حتماً فصل الخطاب قانونی انتخابات اخیر بوده و هیچ فرد یا جریان متعهد به قانون نمی تواند خدشه ای به آن وارد کند.

شورای محترم نگهبان دُرّ و گوهر ارزشمند قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ناسپاسی نسبت به نعمت وجودی آن کفران محسوب شده و نیروهای انقلابی بیش از همه شاکر این نعمت الهی هستند. لکن با توجه به حواشی و حرف و حدیثهای انتخابات اخیر، نکات ذیل قابل توجه می باشد:

۱- تایید نهایی شورای نگهبان در خصوص سلامت انتخابات، نافی وجود تخلفات از سوی مجریان و برخی دستگاههای اجرایی (قبل، حین و بعد از انتخابات) نیست. کما اینکه اظهارات دبیر محترم شورا و احاله این تخلفات (به صورت رسمی) به قوه قضائیه خود شاهد بر این مدعاست.

۲- فرق است بین تخلفات قابل توجه موجود در انتخابات و ادعای تقلب گسترده اثر گذار. یعنی همان چیزی که فتنه گران سال ٨٨ به آن معتقد بودند و همه اقدامات شورای نگهبان در آن سال از جمله؛ انتشار گزارش تفصیلی، بازشماری ١٠ درصد آرا و همچنین تمدید مهلت جهت ارائه اعتراضات قانونی؛ با طغیان و سرکشی سران فتنه رو به رو شد و هم اکنون نیز به جرم همان طغیان و لشکر کشی در حصر قانونی به سر می برند.

٣- ناگفته نماند برای نیروهای انقلابی جای بسی مباهات است که جریانات و افرادی که سالهای سال از هیچ نوع دروغ و تهمت و افترا و نسبتهای ناروا به نهاد مقدس شورای نگهبان دریغ ننموده اند؛ امروز بدلیل تایید نهایی انتخاباتی که در آن پیروز محسوب می شوند، تمام قد مدافع این نهاد محترم شده اند. بنابراین خداوند متعال را (بعدد ما احاط به علمه) بابت این حمایت تاریخی سپاس گذاریم. اما امیدواریم این حمایت همیشه و همه جا استمرار و تداوم داشته باشد.

٤- حمایت جریانهای اصلاح طلب و حتی برخی طیفهای ضدانقلاب از نظر شورای نگهبان خود بزرگترین محکومیت برای فتنه و فتنه گرانی است که در عمل نشان داده اند هیچ تعهدی به ساز و کارهای قانونی ندارند. بنابراین با توجه به تایید این محکومیت، از این پس اصرار به رفع حصر، فراهم آوردن شرایط لازم برای محاکمه تاریخی سران قانون گریز و نا نجیب فتنه ٨٨ را در پی خواهد داشت. همان نکته ای که رئیس محترم دستگاه قضا به آن اشاره نموده اند.

نگارنده معتقد است تایید نهایی انتخابات به معنی مبرا شدن دولت مستقر از تخلفات قابل توجه دستگاههای اجرایی نبوده و تفاوت میان تقلب یا حتی تخلف تأثیرگذار در نتیجه انتخابات و تخلفات قابل توجه اما غیر موثر بر نتیجه کلی انتخابات، از نظر عقلی قابل تمییز و تشخیص است و متهم نمودن جریانهای ارزشی به جهت تبرئه این تخلفات مستند و ارجاع داده شده به قوه قضائیه، کاملا بی اساس و باطل است. حال آنکه تخلفی مثل عدم رای گیری در برخی از مناطق نه تقلب محسوب میشود و نه شمرده نشدن آراء مأخوذه.