سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت  درباره اینکه مهم‌ترین چالش وزارت‌ بهداشت در دولت دوازدهم چه خواهد بود، اظهار داشت: بزرگترین چالش این است که اختیارات یکپارچه نیست و مدیریت نظام سلامت باید به صورت واحد باشد، نمی‌شود که ما کار کنیم و منابع از جای دیگر تامین شود و آنان موجب ایجاد مشکلاتی شوند.

 
وزارت بهداشت افزود: بنابراین "تولیت نظام سلامت" که مصوبه مجلس است و در سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغ شده بایستی از حالت شعار خارج شود و عملا اجازه داده شود که وزارت بهداشت حوزه سلامت را اداره کند.
 
وی با بیان اینکه ناپایدار بودن منابع از چالشهای مهم وزیر بعدی است، گفت: بیمارستانها به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند و مردم به این مراکز مراجعه می‌کنند و باید سرویس داده شود، این بخش فوق العاده حساس است نمی‌شود آن را به اما و اگر وصل کرد.
 
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در این دوره که من مسئولیت حوزه بهداشت و سلامت را بر عهده داشتم همیشه با اما و اگر مواجه بودم، اگر نفت فروخته می‌شد، اگر قیمت نفت افزایش پیدا می‌کرد، اگر خزانه پول داشت، بنابراین فکر می‌کنم اگر در مورد "تولیت نظام سلامت" و تامین منابع تصمیم جدی گرفته شود مسئول بعدی در این حوزه با چالشهای کمتری مواجه خواهد شد.