به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر چهارشنبه در مسجد الرسول کرج، با بیان اینکه ما همه چیز داریم ولی مشکل ما مشکل مدیریت است، اضافه کرد: قانون، مردم و نقشه خوب داریم و مدیر خوب می خواهیم تا از همه این امکانات به خوبی استفاده و بهره برداری کند.

وی با اشاره به اینکه کرج به عنوان شهری که در کنار تهران قرار داشت و امروز به عنوان مرکز استان البرز است، اضافه کرد: علی رغم اینکه افرادی که در استان های دیگر هستند فکر می کند البرز استانی بدون مشکل است و شرایطش توام با رفاه است اما واقعیت این است که این استان مسائل و مشکلات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: جایی که آب حیات از کنارش می گذرد و مردم تهران را متنعم می کند و خود کمتر بهره دارد، جایی که به خاطر شرایط خاصش مشکلات فراوانی را دارد به دلیل اینکه این استان مرکز اتصال مرکز کشور به غرب و شمال و جنوب است و نیازمند به طراحی مجدد برای رفع مشکلات ترافیکی سنگین است.

بیکاری البرز قابل توجه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شهری که علی رغم مشکلات زیاد آمار بیکاریش قابل ملاحضه است و معضل بیکاری در تمام استان ها است و به نظر من بدترین مشکل است.

وی تصریح کرد: مردم شاید از گرانی بگویند و سپس از بیکاری ولی بیکاری از چند جهت از گرانی بسیار مهم تر است.

۷۶۸ هزار فارغ التحصیل بیکار در کشور

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ۷۶۸ هزار فارغ التحصیل مراکز علمی دانشگاه ها جزو بیکاران این سرزمین هستند.

وی گفت: ایران کشوری با عزمت است و ما از ایرانی سخن می گوییم که سابقه تمدنی آن به هزاران سال قبل بر می گردد، تا ده هزار سال هم تاریخ تمدن ایران نگاشته شده است و آثاری در این سرزمین است که قدمت ۱۰ هزار ساله دارد.

وی اظهار داشت: خداوند طلا سیاه در جنوب سرزمین ما و طلای سبز در شمال ایران قرار داده است و موقعیت جغرافیایی ایران که می تواند شرق و غرب و شمال و جنوب را به یکدیگر متصل کند.

وی ادامه داد: این موقعیت خاص استراتژیک و نعمت های خدا دادی و موقعیت سیاسی و… در این کشور است اما مردم ما تحت فشار هستند چرا باید اینگونه باشد؟

وی گفت: خداوند فرهنگ با ارزشی را برای این مردم ارزانی داشته است و سرزمین پر از نعمت و محصول را در اختیار مردم این دیار قرار داده است و استعداد را نصیب این مردم کرده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین مراکز تحقیقاتی آمریکا دانشمندانش بخشی از این سرزمین هستند حالا ما از این استعداد و مردم نتوانیم استفاده کنیم خوب نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این کشور سه و نیم میلیون بیکار دارد و در ۶ ماه مردم ناگهان دو سوم ثروتشان از دستشان برود، علت این امر چیست؟

وی با اشاره به اینکه قانون خدا، قانون عام است، اضافه کرد: در کرج هم بذر گندم بیافشانیم خوشه گندم خواهد بود که این امر در اروپا و آمریکا هم این چنین است بنابراین قانون یکی است، چرا به ما گفته اند از تجربه همه استفاده کنید و علم مربوط به کشور خاصی نیست، بوعلی سینای بزرگ هنوز کتاب طبش در دنیا مورد استفاده است.

باید از تجربه دنیا استفاده کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علم مرز نمی شناسد، افزود: باید از تجربه دنیا استفاده کنیم و فکر می کنیم استقلال و خوداتکایی معنایش این است که دروازده ها را بر روی دنیا ببندیم و از دانش دیگران بهره نبریم و این معنای استقلال نیست، اما استقلال با استفاده از تجربه بشری ممکن است.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: چرا برخی از کشورها که از ما پایین تر بوده اند امروز از لحاظ توسعه انسانی و اجتماعی از ما جلوتر باشند و چرا باید مالزی از ما جلوتر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما کشور پیشتاز و پیشرفته در منطقه بودیم و در مبارزه با استکبار پیشتاز بودیم، ما در برابر عراق جنگ نکردیم بلکه در برابر دنیا جنگ کردیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دنیای سیاست ناتوان نیستیم، اضافه کرد: توطئه آمریکا را خنثی کردن مهم است ولی مرگ بر آمریکا گفتن راحت است.

وی ادامه داد: توانستیم در آذر ۱۳۸۳ مصوبه از شورای حکام بگیریم که فعالیت هسته ای ایران انحرافی ندارد و صلح آمیز است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مرگ بر آمریکا عملی می خواهیم مرگ بر آمریکا زبانی آسان است.

ما انسان های متخصص را به خانه فرستادیم

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه امروزه انسان های متخصص به بهانه های مختلف به خانه فرستاده شده اند، اظهار داشت: کارشناس، متخصص و عالم سرمایه این کشور است، انسان متخصص و صاحب نظر معدن الماس است.

وی ادامه داد: اگر افرادی که شورای نگهبان صالح دانستند، مردم می توانند به آنها رای دهند، نیاییم با بهانه های مختلف این معادن را از صحنه دور کنیم.

وی گفت: این همه متخصص و مدیر کنار گذاشته شده است و به افرادی تهمت زده اند که دل انسان آتش می گیرد، ما شیعه امیر المومنین هستیم و پیرو قرآن هستیم چرا باید چنین کاری کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم، متخصصین، افراد عالم، محقق، صاحب نظر معدن طلا و الماس هستند و نباید این معادن را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: در دنیای دیپلماسی، اقتصاد و فرهنگ در جمهوری اسلامی کارشناس و متخصص داریم، بدانید به حق در برابر اروپایی ها و آمریکایی ها به حق بالاتر خواهند بود.

وی افزود: مشکل ما این است که آستانه تحمل را باید بالا ببریم و در برابر علم و تجربه باید تواضع کنیم و اگر حرف حق شنیدیم سر تعظیم فرود آوریم.

مشکل کشور ما مدیریت است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما همه چیز داریم ولی مشکل ما مشکل مدیریت است، اضافه کرد: قانون، مردم و نقشه خوب داریم و مدیر خوب می خواهیم تا از همه این امکانات به خوبی استفاده و بهره برداری کند.

حجت الاسلام روحانی گفت: در دنیای سیاست اگر خطا شد گاهی سال ها باید تاوان پس داده شود.

وی اظهار داشت: انتخابات دنیای مسئولیت سنگین برای همه ما است خودمان را برای ۲۴ خرداد امسال آماده کنیم، بررسی و تحقیق باید کنیم.

وی افزود: نمی گویم به من رای دهید ولی تحقیق کنید فردی که اصلح است رای دهید که بتواند مشکلات و معضلات اجتماعی و بهداشت و… را حل کند و اخلاق و ادب را به این کشور برگرداند.

رئیس جمهور باید آمار دقیق به مردم ارائه دهد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کاری ندارد لجن را به طرفی پرت کردن، ادامه داد: اخلاق، ادب، تربیت، به بزرگتر احترام کردن، تهمت نزدن، آمار دقیق به مردم ارائه دادن وظیفه یک رئیس جمهور است.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: ۲۴ خرداد روز سرنوشت برای ما است، خودمان را برای انتخاب درست باید آماده کنیم.

وی افزود: همه مشکلات ما قابل حل است یک کم سخت شده است و یک مشکلی که چند سال به وجود آمده چند روزه حل نمی شود با عقل، فکر، مشورت، تدبیر راه گشایش و امید به روی مردم ما باز خواهد شد.