«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برخی از تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را لغو کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روابط عمومی کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای امروز چهارشنبه اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه حکمی را امضا کرده تا برخشی از تحریم های اقتصادی علیه ترکیه لغو شود.

به عنوان بخشی از این حکم، فهرستی از برخی دسته بندی های شهروندان ترکیه‌ای که حق سفر بدون ویزا به روسیه را داشتند افزایش یافته است.

کرملین در این بیانیه تأکید کرد: «شهروندان ترکیه‌ای که اعضای کادر هواپیمایی جمهوری ترکیه هستند و همچنین شهروندان جمهوری ترکیه که گذرنامه‌های خدمت معتبر دارند و برای سفرهای کاری کوتاه مدت، از جمله مأموریت‌های دیپلماتیک ترکیه و دفاتر کنسولی در روسیه، به مسکو اعزام می‌شوند، نیازی به ویزا ندارند».

این بیانیه می‌افزاید: «اعضای خانواده دارندگان گذرنامه خدمت معتبر نیز بر اساس اصل تقابل اقدامات مشابه تصویب شده در ارتباط با شهروندان روسی شامل لغو روادید می‌شوند».

علاوه براین، رئیس‌جمهوری روسیه به وزارت خارجه این کشور دستور داده تا اطلاعیه‌ای در خصوص ازسرگیری بخشی از توافقات در خصوص شرایط سفر متقابل شهروندان دو کشور ارسال شود.

بنا بر این گزارش، روسیه تأمین برخی محصولات را نیز برای ترکیه از تاریخ اول ژانویه سال 2016 میلادی در واکنش به حمله نیروی هوایی ترکیه علیه جنگنده سوخو-24 روسیه در سوریه منع کرده بود و بعدا نیز تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال کرد.

اوایل ماه می، به دنبال گفت‌وگوها با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، پوتین اعلام کرد که توافقی در خصوص یک تصمیم پیچیده برای لغو برخی اقدامات محدودکننده در تجارت متقابل صورت گرفته است. روسیه و ترکیه در تاریخ 22 می یک بیانیه مشترک را برای لغو برخی تحریم‌های تجاری امضا کردند.