محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت  در موررد برنامه‌های تحول در حوزه صنعت در جمع خبرنگاران گفت: از سال 93 بعد از اینکه مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی سیاست های را مطرح کردند؛ ما چشم انداز 10 ساله صنعت را تهیه کردیم که در سال گذشته منتشر شد یعنی در سال 94 تکمیل شد از ابتدای 95 این چشم انداز را اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ششم و چشم انداز را داریم، تصریح‌کرد: هرچه انجام می شود در این راستا است و در جهت ارتقای اقتصاد مقاومتی است و فکر نمی کنم با تغییر دولت تغیییر عمده‌ای اتفاق بیافتد و علاوه بر این تسهیلاتی ایجاد شود که بتوانیم به کار سرعت ببخشیم.

نعمت‌زاده یادآور شد: برابر آمارهایی که  12 ماه گذشته تا به امروز صبح مطرح شد در سال گذشته رشد صنعت بالای 6درصد بوده امیدواریم همین روند رو در سال جاری حفظ و بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: در بحث رونق تولید که در سال گذشته در رابطه با صنایع کوچک و متوسط آغاز شد آثار مثبتی را  در سراسرکشور داشت امسال با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی قرار است تجدید شود و در جلساتی که  با بانک مرکزی داشتیم و  همان برنامه سال گذشته را ادامه خواهیم داد؛ و واحدهایی که با اشل واحدهایی کوچک و متوسط به علت کمبود بودجه مشکل دارند مشکلشان حل شود.

نعمت‌زاده افزود:‌ از آنجایی که صنعت و  تجارت مکمل یکدیگر هستند و اگر تجارت رونق پیدا کند صنعت رونق پیدا خواهد کرد و اگر صنعت رونق پیدا کند، تجارت رونق پیدا خواهد کرد.

وی درباره پیش‌بینی صادرات نیز افزود: پیش‌بینی صادرات همانطور که در برنامه ششم داشته ایم ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.

وزیر صنعت در پایان خاطرنشان کرد:‌ درخصوص جداشدن بازرگانی از صنعت و معدن بایدگفت این بستگی به نظر رئیس جمهورر دارد ولی ما به لحاظ کارشناسی اعتقاد داریم صنعت و بازرگانی باید یکپارچه باشد و لی حالا هرچه دولت و مجلس تصمیم بگیرند.