به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مسجد الرسول کرج برگزار شد، در خصوص رفع حصر میر حسین موسوی و کروبی و همچنین دستور رفع حصر آیت الله منتظری، اظهار داشت: این بحث در دانشگاه آزاد مفصل شد، بحث فتنه ما اگر بخواهیم دنبالش برویم ریشه های زیادی دارد و باید به قبل از روز انتخابات برویم که فتنه از آنجا آغاز شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: معتقد نیستم الان به گذشته بپردازیم اگر به گذشته بپردازیم خیلی از اطلاعات است که باید اعلام شودهمه مردم بشوند و قضاوت کنند.

وی گفت: نسبت به آیت الله منتظری بنده گفتم اصولاً فضای کشور باید از حالت امنیتی خارج شود و برای اینکار ما نیاز داریم به اجماع نظر، رئیس جمهور همه اختیارات را ندارد، برخی از اختیارات توسط رهبر معظم انقلاب و قوای دیگر است و به نوعی اجماع نیاز است.

رفع حصر آیت الله منتظری با اجماع نظر صورت گرفت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فردی سئوال کرد در خصوص رفع حصر آیت الله منتظری که بنده این موضوع را در دبیرخانه مطرح کردم و افرادی مربوطه را جمع و به در نهایت به اجماع نظر رسیدم که رفع حصر آیت الله منتظری با اجماع نظر صورت گرفت.

سکوت حسن روحانی برای رفع حصر میر حسین موسوی و کروبی

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سئوالی مبنی بر اینکه نظرتان در مورد رفع حصر میر حسین موسوی و کروبی نظرتان چیست؟ سکوت کرد و اضافه کرد: بنده بحث کردم سئوال بدی را بپرسید.

حجت الاسلام روحانی گفت: یارانه در همین مرحله اول برای منابع ما مشکلاتی داریم مجلس شورای اسلامی هم الان بحث می کند البته در مورد یارانه در کمیسیون تلفیق مطرح شده تا کاهش داشته باشد به هر حال تصمیم نهایی ممکن است کم تر یا بیشتر شود.

یارانه باید به کالا و بهداشت تعلق گیرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن مقداری که قانون است اجرا می شود مراحل بعدی ما معتقد هستیم برخی از یارانه ها باید به صورت یارانه کالایی و بالا بردن بیمه درمانی و امثال اینها پرداخت کنیم و برخی از مراحل هم تفاوت قائل شویم، ممکن است بحثی شود طبقات مختلف کمتر و بیشتر بگیرند.

هدفمندی یارانه برای قشر ضعیف و ثروتمند مفید بوده است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آماری که بانک مرکزی اعلام کرد امیدوارکننده نبود نشان داد که برا ی قشر ثروتمند و پایین مفید بوده و برای متوسط مضر بوده است.

یارانه ها باید تورم را مهار کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در بحث یارانه باید تلاش شود که بحث تورم را مهار کند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: اولین خصوصیت کابینه دولت تدبیر و امید بنده که فرا جناحی خواهد بود از افراد با تجربه بالا استفاده خواهم کرد.