به گزارش پارس به نقل از فارس،   ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای از دستگیری شخصی خبر داد که قصد ترور دکتر « عبدالله عبدالله» رهبر ائتلاف ملی این کشور را داشته است.

در بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است که ماموران ریاست عمومی امنیت ملی این کشور در اقدام خاص و به موقع، یک عامل انتحاری به نام « نظیف الله» را دستگیر کرده اند.

بر اساس این بیانیه، عامل انتحاری به دستور شورای کویته گروه طالبان قصد داشته که دکتر عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان را ترور کند.

این بیانیه افزود: فرد دستگیر شده در جریان تحقیقات ابتدایی اعتراف کرده است که در مدرسه « کچ گلی» مشهور به مدرسه « مولوی حمزه» در شهر « پشاور» ، توسط مولوی « ساجد» تبعه پاکستان، به این حمله انتحاری تشویق شده است.

ریاست امنیت ملی افغانستان در ادامه بیانیه تصریح کرد: فرد دستگیر شده، مدت ۲ هفته توسط « مولوی حمزه» دوره آموزش عملیات انتحاری را گذرانده و از طریق شهر پیشاور با دستور « مولوی قندهاری» به شهر کویته اعزام شده است.

بر اساس این بیانیه، عامل انتحاری گفته که بعد از دیدار مولوی قندهاری به مدرسه دیگری به نام « عبدالغنی» در شهر « چمن» پاکستان اعزام و در آنجا پنج روز آموزش بکارگیری سلاح و جلیقه های انفجاری را فراگرفته است.

این بیانیه می افزاید: پس از آموزش ها توسط فردی به نام « حاجی قاسم» به کابل پایتخت افغانستان منتقل شده است.

در ادامه بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است که نظیف الله عامل انتحاری قصد داشته در جلسه رهبری ائتلاف ملی زمانی که دکتر عبدالله عبدالله و « احمد ضیاء مسعود» حضور دارند خود را منفجر کند.

بر اساس این بیانیه عامل انتحاری در جریان بازدید از دفتر حزب ائتلاف ملی افغانستان توسط ماموران امنیت ملی این کشور دستگیر شده است.