زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی  در تشریح نشست مشترک کمیسیون بهداشت با دستور بررسی بیماری کنگو در کشور اظهار داشت: به دلیل حساسیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور و همچنین حساسیت‌های موجود در شهرستان مبارکه پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای در این خصوص داده شد.

وی افزود: به دنبال نگرانی از این رخداد ناگوار در آن منطقه (مبارکه) جلسه‌ای در کمیسیون بهداشت درباره مراقبت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشکیل شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ این جلسه با حضور آقای گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار، آقای خلج رئیس دامپزشکی کشور و همچنین نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و اعضای این کمیسیون بررسی شد.

سعیدی ادامه داد: مسئولان در این جلسه درباره نگرانی بیماری تب کنگو ضمن عنوان اینکه اتفاق غیرمعمولی تاکنون رخ نداده است تصریح کردند کردند که در سال گذشته 62 مورد این بیماری در کشور وجود داشته که 6 نفر در اثر این بیماری فوت شدند. امسال نیز 3 مورد در کشور مشاهده شده است.

وی بر این اساس اضافه کرد: در این جلسه همچنین عنوان شد که باید با این ویروس به خوبی مقابله کرد و ضمن رعایت شرایط و موارد بهداشتی زمینه آموزش شهروندان برای پیشگیری از این بیماری فراهم شود. 

سعیدی ادامه داد: در این جلسه همچنین بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز و رعایت بهداشت عمومی و همچنین کنترل بر کشتارگاه‌ها و بسته شدن کشتارگاه‌های غیرمجاز و به تقویت ارتباط وزارت بهداشت، دامپزشکی، جهادکشاوری و مجلس در آگاه سازی جامعه تاکید شد. 

نماینده مردم مبارکه در مجلس در خاتمه از کمیسیون بهداشت و درمان و مسئولان مربوطه برای بررسی موارد مربوط به بیماری تب کنگو و برگزاری جلسه در این زمینه تشکر کرد.