به گزارش پارس به نقل از مهر، ارسلان فتحی پور با اشاره به واردت ماشین های لوکس به کشور و خرید و فروش آن در بین اقشار مرفه که بالاترین میزان نقدینگی ها را در دست دارند، را مطرح کرد و گفت: این مساله به معضلی بدل شده که نه تنها نشان دهنده شکاف طبقاتی در بین افراد جامعه است و اثرات روحی و روانی خاص خود را بر قشر جوان جامعه برجا می گذارد، بلکه نشان می دهد سرمایه های نقدی کشور به جای استفاده در راه تولید و افزایش توان بخش های صنعتی برای واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری مصرف می شود.

وی تاکید کرد: در حالی که این روزها مشکلات خطوط تولید در بین خودرو سازان و افزایش قیمت ها به دلیل بالا رفتن قیمت دلار برای خرید قطعات خارجی را شاهد هستیم، ضمن آنکه خریداران با وجود پرداخت بهای گزاف از خرید خودرو های خود به دلیل عدم کیفیت و امنیت کافی راضی نیستند، شاهدیم که سرمایه ها صرفا، صرف واردات می شود و در این راه سودهای کلان به جیب دلالان ریخته می شود.

فتحی پور با صراحت عنوان کرد: کسی باید در جامعه ما دارای ارزش و احترام باشد که مالیات خود را پرداخت می کند و در مقابل ان به میزان مالیات پرداخت شده خدمات دریافت می کند. نویسنده کتاب سرمایه اجتماعی، گفت: قرار نیست صاحبان سرمایه بدون پرداخت مالیات و با پوشیدن کت و شلوار های براق و خودروهای لوکس بتوانند صاحب برترین خدمات هم باشند؟ در حالیکه با نقدینگی موجود در دست این صاحبان سرمایه می توان خطوط تولید را گسترش داد و بعد از مدت زمانی کوتاه همه خطوط تولید، از جمله خودرو را کیفی سازی کرد و با افتخار سوار بر خودرو ایرانی شد و کالای با کیفیت ایرانی مصرف کرد. و این همان نکته مد نطر رهبر یو دغدغه ایشان در زمینه تولید ملی است.

وی در پایان تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که در دولت آینده با برنامه های اقتصادی خود تولید را محور اصلی قرار دهیم و جایگزین سفته بازی کنیم و معتقدیم که اگر محوریت دولت در تولید باشد قیمت ها در کشور رقابتی، اشتغال زایی، افزایش واردات، کاهش و رشد صادرات را خواهیم داشت.