"غلامرضا کاتب" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با کمرنگ نمودن فرهنگ ایثار و شهادت و حذف درس‌های مروج فرهنگ دفاع مقدس در مدارس گفت: آنچه عامل پیروزی ما در انقلاب اسلامی بوده همین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
وی افزود: ما با کمک گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود ما نمی توانستیم در مقابل زورگویان بایستیم.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت مقابله با بیگانگان و زورگویان جهان اظهار داشت: نباید موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد چراکه مسئله ایثار، جهاد و شهادت و دفاع مقدس عزت ملی ما و سربلندی ایران اسلامی است. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان نسل بعد منتقل کرد، گفت: الگوهای 8 سال دفاع مقدس مزیت هایی دارد که در جهت ترویج آن باید تلاش کنیم.
 
وی گفت: در تاریخ بشریت این تنها دورانی بود که حتی یک وجب از خاک کشورمان هم از دست نرفت و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. 
 
کاتب در پایان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بزرگترین درس را در تاریخ به ما آموخته است و بیان مزیت های این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار است.