یک منبع آگاه اعلام کرد: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا "مارک کازوویتز" را به عنوان وکیل خصوصی خود برای بررسی مسئله ارتباط تیم وی با روسیه برگزیده است. این درحالیست که یک گروه تحقیقاتی ویژه مشغول بررسی رابطه تیم دونالد ترامپ و مقامات روس هستند.
 
"فاکس نیوز" و "ای بی سی" نخستین شبکه هایی بودند که اعلام کردند دونالد ترامپ "مارک کازوویتز" را که یک وکیل شناخته شده در نیویورک است استخدام کرده تا در مقابل "رابرت مولر"، مسئول بخش تحقیقات اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از وی دفاع کند.
 
انتخاب یک وکیل خصوصی از سوی دونالد ترامپ شاید نشانه این باشد که رئیس جمهور آمریکا پذیرفته است که تحقیقات اف بی آی چه اثرات زیان باری بر زندگی شخصی وی خواهد گذاشت و به همین دلیل قصد دارد در زمانی که افراد دولت او هم علیه وی به پا خواستند، از خود دفاع کند.
 
این منبع آگاه همچنین اعلام کرد کازوویتز قصد دارد وکلای دیگری را هم برای دفاع از ترامپ در تیم خود استخدام کند. تاکنون مارک کازوویتز و کاخ سفید در این خصوص اظهارنظری نکرده اند. 
 
کازوویتز در کارنامه خود سابقه رسیدگی به مسائل حقوقی دونالد ترامپ را دارد؛ اما تاکنون درگیر یک پرونده جنایی نشده است. در دوره رقابتهای انتخاباتی سال گذشته میلادی، کازوویتز روزنامه نیویورک تایمز را تهدید کرده بود که اگر داستانی که در خصوص تهمت هایی که زنان به دونالد ترامپ زده اند را پاک نکند، از این روزنامه شکایت خواهد کرد. وی همچنین در پرونده فسادهای مالی دانشگاه ترامپ هم به رئیس جمهور آمریکا کمک کرد.
 
از دو هفته پیش که دونالد ترامپ، جیمز کومی، رئیس سازمان اف بی آی را از سمت خود اخراج کرد، انتقادها علیه وی بالا گرفته است. جیمز کومی مسئولیت رسیدگی به پرونده ارتباط تیم دونالد ترامپ با مقامات روس را بر عهده داشت.