سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص صدور حکم «شیخ عیسی قاسم» مبنی بر حبس تعلیقی و مصادره اموال، اظهار داشت: متاسفانه پس از مدت قابل توجهی از حبس خانگی شیخ عیسی قاسم و همزمان با سفر ترامپ به منطقه، حکم ناجوانمردانه‌ای علیه وی صادر شد.

وی افزود: آل‌خلیفه موضوع شیخ عیسی قاسم را با مسائل تخیلی درآمیخته و اعلام کرده که وی در راستای براندازی نظام سیاسی در بحرین فعالیت می‌کند. حال سوال اینجاست که چرا پس از گذشت بیش از یک سال از فرآیند محاکمه و اعلام حکم، امروز با حضور ترامپ در منطقه این حکم به اجرا درمی‌آید و به صورت رسمی اعلام می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اعتراضات در بحرین، گفت: شاید مهم‌ترین هدف آل‌خلیفه از انجام این محاکمه، سرکوب و خانه‌نشین کردن مردم معترض بوده تا نتوانند در این انقلاب تاثیر بسزایی داشته باشند. قطعا مردم بحرین به این اقدام غیرعادلانه و غیرمنصفانه واکنش تندی نشان خواهند داد.

 وی در ادامه با توجه به تاثیر صدور این حکم بر مبارزات مردم بحرین، اظهار داشت: این اقدام آل‌خلیفه باعث تعجیل در جوشش مردم در رساندن کلمه حق به منطقه و رسیدن به اهداف خودشان می‌شود. درواقع صدور این حکم همچون مخزن بنزینی است که آل‌خلیفه بر روی آتش خروش و مخالفت مردم علیه نظام سیاسی پاشید.

صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که به چه میزان کشورهای عربی به خصوص عربستان بر روی صدور این حکم تاثیرگذار بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به وابستگی آل‌خلیفه به آل‌سعود، مجموعه فشارهایی که امروزه به انقلابیون و در راس آنها شیخ عیسی قاسم وارد می‌آید، از جانب عربستان بوده و به نظر می‌رسد این حکم کاملا با سفر ترامپ به عربستان مرتبط  است.

وی در پایان در خصوص واکنش ایران نسبت به این حکم، اظهار داشت: قطعا جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حکم واکنش منفی خواهد داشت.