قاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامیدر رابطه با برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت96 گفت: حضور مردم در انتخابات همانطور که رهبر انقلاب هم اشاره کردند بهترین گواه برای دلبستگی مردم به نظام و بزرگترین سرمایه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: دشمنان ما تلاش‌های بسیاری کردند که مردم را از نظام جدا کنند و علیرغم همه تلاش‌هایی که کردند بالای 41 میلیون نفر از مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و این نشان می‌‌دهد مردم رسیدن به همه آرمان‌های جامعه فاضله را از طریق جمهوری اسلامی درخواست می‌کنند.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: احساس ما این است که در این انتخابات بیشترین تلاش‌ها صورت گرفت تا مردم ارزش‌های انقلاب را نادیده بگیرند و با همه سرمایه‌ به توان وارد میدان شدند و از قدرت ظاهری و باطنی هم استفاده کردند.

جعفری تصریح کرد: البته اتفاقاتی همه رخ داد که عجیب بود و به نظر ما بی‌مزه‌ترین پیروزی انتخاباتی همین پیروزی بود که برای روحانی شکل گرفت. به این دلیل که وی شرافتمندانه وارد میدان نشد و این عرصه را میدان بوکسی حساب کرد که باید مشت آخر را بزند و برایشان مهم نبود این کار را مردانه و جوانمردانه انجام دهند یا طور دیگری.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: متأسفانه در این دوره شاهد یکسری بداخلاقی‌ها بودیم، یکسری تهمت‌های ناروایی زده شد، یک عده را متهم کردند، نهادهای رسمی و قانونی را به چالش کشیدند. به نظر من این کارهایی بود که روحانی باید تاوان آن را در دنیا و آخرت پس بدهد. 

وی گفت: یکی از تهمت‌هایی که زده شد این بود که می‌گفتند اگر رقیب ما پیروز شود خیابان‌ها را دیوار می‌کشد در حالی که چنین کارهایی فقط از طیف فکری خودشان برمی‌آید. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما که انقلاب را درک کرده‌ایم می‌دانیم چه کسانی در ابتدای انقلاب افراطی عمل می‌کرد و موهای جوانان را کوتاه می‌کرد، همان‌ها امروز شعار آزادی سر می‌دهند. این نشان می‌دهد یک روش کاملاً ماکیاولستی در پیش دارند و هدف آنها رسیدن به قدرت با هر روشی است.

جعفری در ادامه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات، یادآور شد: تخلفات در حد بسیار زیادی شکل گرفت، در برخی حوزه‌ها کاملاً این تخلفات مشهود بود و قابل انکار نیست.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرمایند کسی که با گناه پیروز شود در واقع پیروز نیست، پیروز واقعی آنهایی هستند که صادقانه تلاش کردند، از بیت‌المال استفاده نکردند و ماه‌های منتهی به انتخاب کار فردی آغاز نکردند و خطوط قرمز نظام را حفظ نکردند.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: تخلفات باید از مسیر قانونی پیگیری شود، روحانی هم باید بداند در قدرت یا باید حقوق اقلیت قدرتمند، منطقی و عالم را مراعات کند یا باید بداند اگر بخواهد در مقابل آرمان‌های انقلاب بایستد سرش به سنگ خواهد خورد.

وی گفت: حجت‌الاسلام رئیسی هم ثابت کرد که رقیب بسیار قدرتمندی است و در 2 ماه برای مردم به عنوان سید محرومین شناخته شد و نشان داد زبان آنهایی است که رسانه ندارند.

جعفری گفت: پیشنهاد ما به حجت‌الاسلام رئیسی این است که حتماً باید تشکیلات مردم نهاد در سراسر کشور راه بیندازد و پیگیر حقوق محرومان شود. زیرا این انتخابات رقابتی بود بین اشراف و مردم متوسط به پایین و برای اینکه مردم محروم له نشوند حجت‌الاسلام رئیسی باید پیگیر حقوق محرومین باشند.