کمال دهقان عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم رسیدگی دولت دوازدهم به قشر ضعیف، برخورد قاطع با فساد و استفاده از نیروی جوان در اداره کشور گفت: فقر، تبعیض و فساد همیشه مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و دولت موظف است به طور ویژه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
 
وی افزود: مسئله فساد در جامعه امروز به نحوی آشکار شده که امکان پنهان کردن آ‌ن وجود ندارد و این مهم نیازمند حرکت کلی و جدی از سوی تمامی نهادهای دولتی است.
 
دهقان با بیان این نکته که استفاده از جوانان در دولت یازدهم بسیار کم‌رنگ بوده، خاطرنشان کرد: دولت  هم به این امر اذعان کرده‌ و دلیل نبود جوانان در دولت یازدهم را اشتباهات دولت دهم و جوان بودن کابینه آن ذکر کرده‌اند.
 
نماینده مردم تفت و میبد اظهار داشت: اگرچه دولت دهم در استفاده از جوانان دچار افراط شد، اما دولت یازدهم نیز راه تفریط را پیش گرفته که امیدوارم این روش در دولت جدید تغییر یافته و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از ایده‌های جدید جوانان که دارای انرژی زیاد، انگیزه بالا و دانش کافی هستند در امور کشور داری استفاده شود.
 
دهقان در پایان تاکید کرد: مطمئنا این امر در رشد، توسعه و پیشرفت کشور همان‌گونه که در سند 1404، برنامه توسعه پنج ساله ششم و سند اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده‌، تأثیر به سزایی خواهد داشت.