کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک به حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این برهه، همانند دولت یازدهم، تعامل سازنده‌ای را با دولت جدید برای اصلاح امور و بهبود مشکلات مردم به ‌عمل خواهد آورد.

متن کامل پیام کاظم جلالی به روحانی به شرح زیر است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی (دام عزه)

با سلام

توفیق جنابعالی برای دومین بار در کسب رأی اکثریت ملت بزرگ ایران را جهت خدمت‌گذاری در سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران، تبریک عرض می‌کنم.

شکوه مشارکت عظیم ملت ایران اعم از ساکنین شهرها و روستاها و خصوصا حضور گسترده و معنادار ایرانیان خارج از کشور در انتخابات اخیر پشتوانه‌ای ارزشمند برای ادامه روند بهبود شرایط کشور به‌ خصوص در زمینه حل مشکل اقتصادی خواهد بود.

ملت شریف ایران اینبار نیز با درک صحیح از شرایط حساس کشور، با  انتخابی هوشمندانه، مجددا عنان مدیریت اجرایی کشور را بدست شخصیتی سپرده است که نماد اعتدال ، عقلانیت و حسن تدبیر است.

بی شک در ادامه راه , استفاده از تمام توان کارشناسی کشور و انتخاب کابینه کارآمد و متعهد ، بهترین دستاورد مشارکت حماسی مردم است که ان‌شاءالله در ظل هدایت رهبر معظم انقلاب، توفیق انجام آن را خواهید داشت.

مجلس شورای اسلامی در این برهه، همانند همکاری ارزشمند با دولت یازدهم ، تعامل سازنده ای در جهت بهبود امور کشور و معیشت مردم را با دولت دوازدهم به‌ عمل خواهد آورد.

یقین دارم که در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و  تدبیر جنابعالی، روزهای درخشان تر این سرزمین، از راه خواهد رسید.

در پایان ضمن تبریک مجدد ، صمیمانه برایتان آرزوی توفیق و و خدمت به مردمانی را دارم که علیرغم تحمل مشکلات گوناگون و ایستادن طولانی مدت در صف های اخذ رای ، بار دیگر نشان امید خود را به سوی جنابعالی روانه کردند.