به گزارش پارس ، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، احزاب مخالف بنگلاش از امروز چهارشنبه اعتصابی را به مدت دو روز در اعتراض به کشتار دسته جمعی مسلمانان که از سوی نیروهای امنیتی صورت می گیرد، دست به اعتصاب دو روزه زدند.

حزب ملی گرای این کشور و متحدان اسلام گرای آن خواستار برگزاری این اعتصاب و تصویب قانونی برای هتاکان به مقدسات اسلام شدند. یکشنبه و دوشنبه گذشته در جریان سرکوب تظاهرات در مرکز داکا ۳۸ نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش این اعتصاب از ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ادامه می یابد که احتمال می رود باعث مسدود شدن جاده ها و اختلال در مسیر رفت و آمد شود.

آسوشیتد پرس نیز در خبری نوشت: آمار تلفات امروز چهارشنبه ریزش ساختمان در حومه شهر داکا به ۷۶۱ نفر سید. عملیات جستجو برای یافتن جان باختگان و مجروحان این حادثه از لابه لای بقایای این ساختمان همچنان ادامه دارد.

ساختمان هشت طبقه" رانا پلازا" در ۳۰ کیلومتری داکا، پایتخت بنگلادش، سه شنبه سوم اردیبهشت فروریخت. ده ها هزار نفر از بستگان قربانیان در محل این حادثه تجمع کرده اند تا شاید خبری از بستگان خود که در زیر آور مانده اند بدست بیاورند.