820 تن از اساتید دانشگاه های های سراسر کشور در نامه ای از آیت الله رئیسی اعلام حمایت کردند.

این اساتید از دانشگاههای تهران،هرمزگان، شیراز، اصفهان و مشهد هستند که لیست اسامی آنان در اختیارخبرگزاری تسنیم قرار دارد.

متن نامه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و بزرگوار ایران!
 اکنون که در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری هستیم، ما به عنوان جمعی از استادان دانشگاه‌های ایران، برحسب تکلیف ملی، بر خود لازم دانستیم صرف نظر از دسته‌بندی‌های سیاسی و با نیت هموارسازی مسیر پیشرفت ایران اسلامی، مطالبی را به صراحت به استحضار شما برسانیم.
 انتخابات ریاست جمهوری بی‌تردید مهم‌ترین انتخاباتی است که مقدرات اجرایی کشور را به مدت چهار سال به منتخب مردم می‌سپارد که بر سرنوشت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تأثیر بسزایی دارد. لذا لازم است آحاد مردم با حضوری مسئولانه و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، نقش تاریخی خود را در راستای پیشرفت ایران اسلامی ایفا نمایند. 
مردم شریف ایران!
 متأسفانه در سال‌های اخیر وضعیت اقتصاد ایران در شرایط ناگواری قرار گرفته است به گونه ای که می توان از آن به «بحران رکود اقتصادی» یاد کرد. بسیاری از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهها که بزرگترین سرمایه کشور هستند، قادر به یافتن شغل مناسب برای خود نبوده و پس از سال‌ها تلاش و صرف هزینه، دچار سرخوردگی می‌شوند. فرصت‌های کار اندکی در سال‌های اخیر ایجاد شده که به هیچ‌وجه تکافوی خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نمی‌دهد که این امر خود در آینده ای نزدیک می تواند منجر به ایجاد بحرانهای اجتماعی عدیده در کشور گردد. از سوی دیگر، به دلیل برخی سیاست‌های نادرست، حجم نقدینگی رشد بی‌سابقه‌ای یافته و به مثابه بمبی ساعتی در آستانه انفجار قرار گرفته است. بانک‌ها و موسسات مالی با ایجاد مناسبات غلط و بعضاً فاسد و به دور از نظارت مؤثر بانک مرکزی، منابع بسیاری را راکد گذاشته و یا آن‌ها را در مسیرهای غیرمولد و مخرب به کار گرفته‌اند؛ به طوری که اکنون تعدادی از آن‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند. کنترل ضعیف دولت بر جریان واردات بی رویه و قاچاق کالا، ضربات جبران ناپذیری را به بخش تولیدی کشور وارد کرده که ترمیم آن نیازمند اقداماتی اساسی و زمان‌بر می باشد. 
 از این گذشته، تعلل در اجرای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد موجب بروز مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی زیادی در کشور شده است.
 آسیب‌های اجتماعی حاصل از مشکلات اقتصادی، منجر به افزایش گسترده حاشیه‌نشینی، رشد طلاق، اعتیاد و متعاقب آن از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها شده است. 
 اکنون شاهد افزایش گسست اجتماعی حاصل از «منش اشرافی گری» بسیاری از مدیرانی هستیم که با دریافت حقوق های نجومی و انباشت ثروت، راه خود را از مسیر توده مردم به کلی جدا ساخته اند. معضلات مذکور حاصل ساختارهای معیوب دولتی، رفتار غیر مسئولانه برخی مدیران، انتخاب‌های غلط سیاسی و بدون پشتوانه علمی و عدم توجه به توان بالقوه جوانان فرهیخته این مرز و بوم است. 
 در حوزه سیاست خارجی، ما دانشگاهیان بر این باوریم که گرچه برجام، قراردادی بین المللی بوده و فارغ از جناح بندی های سیاسی، هر دولتی در ایران به آن پایبند خواهد، لکن به دلیل ضعف حقوقی در تنظیم و انعقاد آن، بسیاری از منافع ملی کشور مورد تهدید و سوء استفاده قدرتهای خارجی قرار گرفته و ضعف مدیریت و اتخاذ سیاستهای انفعالی موجب عدم استفاده از منافع و ظرفیتهای موجود در آن شده است. 
مردم بزرگوار ایران!
 ما به عنوان افرادی که سال‌های زیادی از عمر خود را در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی سپری کرده‌‌ایم، اعلام می‌کنیم که ادامه وضع موجود در مدیریت اجرایی کشور، به هیچ وجه به صلاح ایران عزیز و مردم شریف آن نبوده و ممکن است علاوه بر به خطر افتادن سرنوشت اقتصادی کشور در چهارسال آتی، آینده فرزندان و نسل‌های بعدی ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
مردم شریف ایران!
 ما اساتید دانشگاه‌های ایران، از همه شما مردم بزرگوار و آگاه، درخواست می‌کنیم که ضمن حضوری پرشور در پای صندوق‌های رأی، با انتخاب «کاندیدای اصلح» سرنوشتی درخشان برای آینده کشور رقم بزنید. درمان وضعیت بیمار اقتصاد ایران و قرار دادن قطار کشور در ریل پیشرفت نیازمند یک تغییر اساسی در مدیریت اجرایی کشور در راستای منافع آحاد مردم و حاکم کردن علم و عمل و استفاده از نیروی جوان بر مقدرات اجرایی کشور است. 
 لذا اعلام می‌داریم که در شرائط فعلی، ادامه وضعیت کنونی را به هیچ وجه به مصلحت جامعه ایران نمی‌دانیم و خواهان «تغییر وضعیت به نفع مردم» و سپردن امور، به دست مدیرانی تازه ‌نفس، مستقل، ساده ‌زیست و علمی هستیم و معتقدیم که نظام اجرایی کشور، نیازمند تحولی اساسی است. 
 از این رو، معتقدیم، بهترین فرد برای تغییر مدیریت و مناسبات کشور به نفع مردم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «دکتر سید ابراهیم رئیسی» بوده و ایشان را به عنوان کاندیدای اصلح خدمت شما مردم بزرگوار ایران توصیه می کنیم.