دولت اوکراین امروز اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه برخی قانونگذاران پارلمان روسیه و برخی رسانه‌های این کشور به مدت سال وضع کرده است. 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد، مسکو تصمیم کی‌یف برای افزایش و تمدید تحریم‌ها علیه افراد حقیقی و حقوقی روسیه را نمونه‌ای از سانسور سیاسی می‌داند.

بر اساس این گزارش، فهرست جدید تحریم‌های اوکراین به طور خاص شامل برخی از قانونگذاران پارلمان روسیه نیز می‌شود.

خبرگزاری «اسپوتنیک»، خبرگزاری روسی «سگودنیا» و شبکه‌های تلویزیونی «زوزدا»، «تی وی سی»، «ان تی وی پلاس»، «رن تی وی» و «آر بی سی» روسیه نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که در فهرست جدید تحریم‌های اوکراین قرار گرفته‌اند.

تنش میان اوکراین و روسیه از سال 2014 میلادی و پس از همه‌پرسی اعلام الحاق کریمه به روسیه شدت گرفته است. کی‌یف مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین و تحریک جدایی‌طلبان شرق این کشور متهم کرده است. مقامات روسیه مکررا این اتهامات را رد کرده‌اند.

ماریا زاخارووا در گفت‌وگو را رادیو کامرسانت روسیه گفت: «این تحریم‌ها تجلی سانسور بر اساس انگیزه‌های سیاسی است».

وی ادامه داد: «دولت کی‌یف از تمامی روش‌های زور برای اعمال نفوذ بر شهروندان اوکراین استفاده می‌کند: از تحریم موسیقی و ادبیات گرفته تا تجاوز نظامی علیه مردم خود».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد، مسکو اصل تقابل در رابطه با تحریم‌های کی یف علیه رسانه‌های روسیه را فراموش نخواهد کرد.

وی در رابطه با این اقدامات توضیح داد: «هنوز برای ذکر اقدامات دقیق آمادگی ندارم. اما اوکراین رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی قدرتمندی با زبان روسی در اختیار ندارد. البته ما اوضاع را به خوبی زیر نظر داریم و البته اصل تقابل را نیز فراموش نخواهیم کرد».