سخنرانی حجت الاسلام رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در اجتماع مردم کرج درمصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه با ضعف مدیریت کاری پیش نمی‌رود و مشکلات مردم حل نمی‌شود، اظهار داشت: تا کی می‌خواهیم دو، سه نفر بیکار در خانواده داشته باشیم؟ این در حالی است که یک میلیون تحصیلکرده بیکار داریم.

رئیسی با تأکید بر اینکه بحران بیکاری در این شرایط حل نمی‌شود، گفت: ما می‌گوییم با همین منابع و امکانات، امکان حل بحران بیکاری وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر اقتصاد فضای مجازی فعال شود و تولید محتوا کنیم، شغل ایجاد می‌شود و خیلی‌ها از این راه درآمد کسب می‌کنند؛ ما جوان‌هایی داریم که می‌توانند این کار را انجام دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: می‌گوییم می‌توانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم، اما آقایان می‌گویند از کجا؟ نمی‌شود؛ ما می‌گوییم ما می‌توانیم.

رئیسی خطاب به آقای روحانی گفت: شما می‌گویید نمی‌شود، پس چرا خود را به مردم عرضه کردید تا انتخابتان کنند.

وی تصریح کرد: ما می‌گوییم قاچاق کالا را می‌شود به طور سیستمی حل کرد و می‌توانیم یک سامانه جامع اطلاعات بین نظام بانکی، گمرک و ثبت سفارش ایجاد کنیم تا مردم ببینند که چه می‌گذرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ارسال پیامک‌هایی برای کسانی که یارانه‌هایشان قطع شده بود، افزود: چند شب پیش برای پنج میلیون نفر پیامک آمده که بیایید یارانه خود را بگیرید، ما می‌گوییم که از کجا آورده‌اید؟ قبلاً مشکل ما این بود که جوان ما کار نداشت، الان پدرش هم به خانه می‌آید و می‌گوید من هم بیکار شدم.

در دولت کار و کرامت با اصلاح نظام اداری، اجازه تولید فساد را نمی‌دهیم

رئیسی با تأکید بر اینکه با فساد با حساسیت برخورد کنید، ادامه داد: اولین کسی که این کار را می‌کند، رئیس دولت و وزرا باشند؛ در دولت کار و کرامت با اصلاح نظامات اداری، اجازه تولید شدن فساد را نخواهیم داد.

وی گفت: ما می‌گوییم مشکل فقر، بیکاری و فساد نه با سؤال بلکه باید از چهره کشور برداشته شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تهمت می‌زنند، رقیب‌هراسی می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند دیوار بکشند، گفت: ما می‌گوییم دیواری بسیار بلند بین چپاول‌گران و حقوق مردم ایجاد می‌کنیم؛ چرا مردم را می‌ترسانید؟

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مگر شما آقای روحانی چهار سال قبل نگفتید بازار ما پر شده است از کالاهای چینی و می‌خواهیم جلوی این را بگیریم، اما امروز واردات کالای چینی به دو برابر رسیده است.