فریدون عباسی دوشنبه شب در گردهمایی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی  که در مسجد محمدیه قم برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در عرصه‌های مختلف نتوانسته مقابل پیشرفت ایران اسلامی ایستادگی کند، اظهار کرد: کشورهای مختلف استکباری در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای تضعیف نقاط قوت نظام اسلامی در حال تلاش هستند.

وی از سپاه به عنوان یکی از بازوهای توانمند نظام اسلامی نام برد و اضافه کرد: مجموعه‌های مختلف سپاه از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیا را مورد هجمه فرهنگی قرار داده‌اند چرا که می‌خواهند سپاه را زیر سوال برده و سبب تضعیف شوند در حالی که سپاه در قلب‌های مردمم جایگاه مشخصی دارد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود آرمان ولایت فقیه را هدف گرفته است، تصریح کرد:‌ برای اینکه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیاده‌سازی شود تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌اند اما تاکنون نتوانسته به نتیجه برسند.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 موضوع ناکارآمدی انرژی هسته‌ای را مطرح کردند، عنوان کرد: تفکرات نادرستی را به افکار عمومی القا کردند مبنی بر اینکه انرژی هسته‌ای سبب جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی شده است در حالی که پیشرفت دانشمندان ایرانی در این عرصه توانسته سبب اقتدار نظام اسلامی شود به همین علت دشمنان ترور جوانان هسته‌ای و خارج کردن آنها از کشور را دنبال کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: مردم فکر کردند که می‌توانند تعامل جدیدی با دنیا داشته باشند به همین علت در سال 92 به روحانی رأی دادند و در نتیجه تیم مذاکره کننده برجام را پذیرفت و برنامه هسته‌ای ایران به صورت کامل تغییر کرد.

وی با بیان اینکه هسته‌ای ایران در شرایط مطلوبی قرار ندارد، گفت: مسؤولان کنونی دولت بیراهه رفته و کشور را به دشمن تقدیم کرده تا در جایگاه خود بمانند.

عباسی از راکتور اراک به عنوان تبلور بخش‌های مختلف کشور نام برد و ادامه داد: تکنولوژی‌های این راکتور می‌توانست پیشرفت‌های جدیدی را در عرصه‌های مختلف تکنولوژی به دنبال داشته باشد اما دولت کنونی نه تنها راکتور اراک را تعطیل بلکه این دستاورد را با بتن پر کردند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای خاطرنشان کرد: به صورتی صحبت از 38 سال اعدام می‌کنند که انگار به دنبال نشان دادن غلط این موضوع هستند؛ منافقینی که انقلاب اسلامی را قبول نداشتند حرکت امام خمینی(ره)‌ را یک قیام می‌دانستند، اگر در زمان جنگ جهانی دوم هم گروهی در یکی از کشورها همانند آلمان جنگ مسلحانه علیه دولت آن کشور راه می‌انداخت دولت به اعدام آنها اقدام می‌کرد.

وی با بیان اینکه منافقین اسلحه‌های رزمندگان دفاع مقدس را برای شورش به جنگل‌های شمال می‌فرستادند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی برخی از این افراد را به زندان فرستاد و 6 الی هفت سال صبر کرد به همین علت برخی از آنها تغییر کرده و اکنون در سطح کشور به آموزش جوانان مشغول هستند.

عباسی خاطرنشان کرد: اینکه در شرایط کنونی صحبت از اعدام می‌شود و می‌خواهند این موضوع را به گردن حجت‌الاسلام رئیسی بیاندازند نادرست است چرا که قوه قضاییه فقط قانون را ایجاد کرده است و مردم بسیاری در کشور از منافقین رنج کشیدند.

این استاد برجسته دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) دانشگاه مبدا تحولات است، مطرح کرد: دانشگاه مرکز تربیت مدیر برای کشور است؛ دولت یازدهم با وزارت علوم و تحقیقات به دنبال تربیت کارشناس و مدیر برای آینده کشور است اما وزیری را برای این مجموعه انتخاب کرده که سهم رأی اصلاح‌طلبان بوده است.

وی از حضور کارگزاران و اصلاحات در دانشگاه‌ها یاد کرد و ادامه داد: اکنون هم بخش قابل توجهی از دانشگاه‌ها در اختیار این افراد بوده و اجازه نمی‌دهند فرد دیگری به مجموعه آنها اضافه شود؛ این افراد به صورت مستمر در حال تربیت سکولاریسم هستند و به مهارت دانشجویان توجهی ندارند به همین علت اکنون جوانان بسیاری در کشور بیکار هستند.

عباسی با بیان اینکه قشر تربیت‌کننده دانشجویان فقط به دنبال القای افکار خود در دانشگاه‌ها هستند، عنوان کرد: دستگاه اجرایی کشور برای رسیدن به تحول در کشور باید نگاه متفاوتی به دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی یادآور شد: وزیر علوم دولت دهم شاگردان شهید شهریاری را به میدان آورد اما این افراد در دولت یازدهم از مسوولیت‌ها کنار گذاشته شدند؛ گفته می‌شود که کسی را اخراج نکردند در حالی که اگر نیروی مؤمن انقلابی در بدنه هسته‌ای باقی ماند به آنها اجازه نمی‌داد که هسته‌ای را به این وضعیت تبدیل کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه بنده یکی از منتقدان عملکرد هسته‌ای دولت هستم، اظهار کرد: بنده در دانشگاه خودم نمی‌توانم به مجموعه دولت نقد کنم اما با این عملکرد باز هم می‌گویند که آزادی بیان دارند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی وجود تفکر انقلابی را عامل دوری سایه جنگ از نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند و می‌گویند که اگر کنار بروند جنگ رخ می‌دهد مگر این افراد چه ارتباطی با جنگ افروزان دارند در حالی که ایستادگی مردم بوده که سایه جنگ را از سر کشور برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تفکر سازش از سال 92 مطرح شده است، گفت: موضوعات هسته‌ای را از حقوق‌دان‌ها و کارشناسان مخفی کردند چرا که می‌خواستند بدون توجه به مردم عمل خود را انجام دهند و بارها گفته بودند که اگر مردم کفن‌پوش هم در فرودگاه حاضر شوند از درب دیگر فرودگاه خارج می‌شویم و کاری به عملکرد و اعتراض مردم نداریم.

عباسی با بیان اینکه سند 2030 در گذشته امضا شده بود، اظهار کرد: مسؤولان دولت کنونی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و بخش‌های دیگر کشور کاری ندارند و فقط به دنبال اهداف خود هستند.

وی از برهم ریختن مناسبات جهانی توسط انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اکنون انگلستان به دنبال کشورهای عربی، روس‌ها به دنبال اوکراین، چینی‌ها به دنبال قدرت اقتصادی و آمریکایی‌ها به دنبال ژاپنی‌ها هستند به همین علت دنیا می‌تواند آماده یک جنگ شود اما موضوع اصلی کشور ایران از زبان مسؤولان دولتی برگزاری یک کنسرت می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید خاکریز خود را دور از مرزها قرار دهد، اظهار کرد: برای رفع مشکلات بیکاری باید در بازسازی عراق، سوریه و یمن شرکت کنیم به همین علت اکنون می‌توانیم مواد غذایی و صنعت ساختمان را به این کشورها انتقال دهیم نه اینکه به دنبال برجام‌های 2 و 3 در منطقه باشیم.

وی از گسترش حمله‌های نظامی در میان کشورهای منطقه یاد کرد و ادامه داد: اشتغال کشور در صادرات و صدور خدمات تخصصی است به همین علت در شرایط کنونی نیازمند دولتی هستیم که به دنبال انسجام مدیریت باشد؛ قوای سه‌گانه بدون انسجام سبب ضرر مردم می‌شوند به همین علت باید به دنبال انسجام مدیریت باشیم و سران قوا موضوعات مورد نظر دستگاه رهبری را دنبال کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها باید خواسته‌های مشترکی داشته باشند، تصریح کرد:‌ اکنون زمان انتخاب درست است به همین علت نباید فرصت را از دست دهیم و دولتی را انتخاب کنیم که اقتدار دیپلماسی داشته و با اقتدارهای مختلف کشور به سمت مذاکره برود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید اشتغال را در کشورهای غربی دنبال کند، مطرح کرد: تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه نیازمند این است که مردم به عرصه آمده و انتخاب اصلح را رقم بزنند.