وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به تحلیل انصراف «محمد باقر قالیباف» از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع حجت‌الاسلام رئیسی پرداخته است. 

«بلومبرگ» در مطلبی با عنوان «محافظه‌کاران (اصولگرایان) ایران برای ایجاد تهدید شدیدتر علیه روحانی متحد شدند» نوشته است: «نامزد انتخابات ایران محمد باقر قالیباف برای حمایت از ابراهیم رئیسی انصراف داد و این تصمیمی است که نظرسنجی‌های نشان می‌دهند می‌تواند به نحو موثری به ایجاد یک رقابت دو نفره با رئیس‌جمهور مستقر، حسن روحانی منجر شود.»

در این یادداشت آمده است در صورتی که اصولگرایان در ایران در حمایت از رئیسی متحد شوند می‌توانند توازن انتخاباتی که تا چند هفته پیش از پیروزی قاطع روحانی حکایت داشت را به سمت خودشان سوق بدهند.

«انیسه بصیری تبریزی»، از اعضای اندیشکده «Royal United Services» در لندن در تحلیلی درباره تصمیم آقای قالیباف در گفت‌وگو با بلومبرگ عنوان کرده با آنکه رئیسی و قالیباف هر دو از یک جریان سیاسی هستند ضمانتی وجود ندارد که آراء قالیباف به سبد آراء رئیسی سرازیر شود.

وی گفته است که رئیسی در روزهای آینده بایستی برای به دست آوردن رأی طیف بیشتری از آرای اصولگرایان تلاش کند. وی گفت: «اوضاع، قطعاً اکنون برای روحانی دشوار تر است. نمی‌توان، رئیس‌جمهور دوباره او را امری بدیهی دانست.»