شب گذشته مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» در پردیس سینمایی تازه تاسیس «مگامال» برگزار شد. این فیلم سینمایی که البته ضعف‌تر از «نهنگ عنبر۱» است و کارگردانی پراکنده و نامتعارفی دارد شب گذشته مراسم افتتاحیه آن با حضور بازیگرانش ازجمله رضا عطاران، مهناز افشار و ویشکا برگزار شد.

نکته قابل توجه در این مراسم استفاده تبلیغاتی و سیاسی کاری مجموعه پردیس مگامال بود که یک مراسم و محیط فرهنگی و تفریحی تبدیل به ستاد انتخاباتی برای یکی از کاندید‌های ریاست جمهوری شده‌بود. حال باید این پرسش مطرح شود که چرا باید سیدمجتبی شفیعی «مدیرعامل شرکت نگین» و منوچهر محمدی «مدیرعامل پرده نقره‌ای» اجازه چنین سوءاستفاده‌ای را بدهند و مراسم افتتاحیه یک فیلم درجه 3را تبدیل به میتینگ انتخاباتی کنند؟!

پرسش دیگری که مطرح است این است که آیا بهانه اصلی برای برگزاری این مراسم معرفی فیلم بوده یا معرفی نامزد انتخاباتی مورد نظرشان؟! آیا مدیران مجتمع فرهنگی مگامال نکات لازم را به عوامل این فیلم گوش‌زد نکرده بودند که صرفا این برنامه افتتاحیه فیلم است یا خودشان نیز با آگاهی تلاش داشتند وارد سیاسی کاری و استفاده ناصحیح از فضای عمومی برای معرفی نامزد مورد نظرشان شده‌اند؟!

به هر حال نکته مهم اینجاست که شب گذشته بازیگران برخلاف آنچه که مردم انتظار داشتند به جای معرفی فیلم دست به فعالیت انتخاباتی زدند. منوچهر محمدی تهیه‌کننده سرشناس سینما که مدیریت پرده نقره‌ای را عهده دار است و تاکنون با کمک تهیه فیلم‌هایی چون «امکان مینا»، «مهمان داریم»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» «طلا و مس»، «ده رقمی» و ... را بر عهده داشته است ، ترجیح داد تا صرفا شاهد این ماجرا و احتمالا مشوق آن باشد.

به هر حال شب گذشته جمعیت زیادی در پردیس سینمایی «مگامال» حاضر شده بودند تا صرفا شاهد یک برنامه فرهنگی و دیدار با بازیگران فیلم سینمایی «نهنگ عنبر 2» باشند اما این مراسم به دلیل نداشتن مدیریت لازم تبدیل به میتینگ تبلیغاتی برای انتخابات شد.