اسماعیل دوستی امروز پنج‌شنبه (21 اردیبهشت ماه 96) در همایش دوباره اصلاحات دوباره ایران، طی سخنانی،‌ اظهار داشت: هیچ یک از همان 150 نفر منتخب شورای‌عالی اصلاح‌طلبان رزومه و سوابق من را ندارند ولی الان 11 نفر در همین لیست هستند که اصلا من نمی‌شناسم!

 

وی افزود: از اول می‌گفتید قرار نیست کسی از شورای فعلی در لیست باشد ما می‌پذیرفتیم ولی چرا دو نفر را گذاشتید؛ این بنابر چه ضابطه‌ای بوده و حالا هم توقع دارید ما انصراف دهیم.

 

دوستی ادامه داد: همین حزب مشارکت و اتحاد ملی فعلی بود که سال 84 باعث شکست اصلاح‌طلبان شدند و الان هم دارند همان بازی را تکرار می‌کنند. شماها اصلاح‌طلب نیستید و قصد تخریب اصلاحات را دارید.

 

عضو شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: جالب است کسی را از حزب اعتمادملی در لیست شورای‌عالی اصلاح‌طلبان می‌گذارند که موافق استعفای کروبی از دبیرکلی حزب بوده است. لیستی بستید که حتی شورای نگهبان هم این لیست را نمی‌بست! درود بر شورای نگهبان.

 

دوستی با اشاره به اینکه آقای عارف اشتباه را بپذیرید، گفت: آقای عارف آقایان ترک‌نژاد و جواد امام پذیرفتند که اشتباه شده و گفتند که 37 نفر به ما تحمیل شده است و شما اشتباه را نمی‌پذیرید! چرا وقتی خاتمی اصرار دارد هزینه این لیست را نپردازد شما اصرار دارید این کار را کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: آقای چمران خانم راستگو را در لیست خودشان گذاشتند بعد شما حکیمی‌پور و دوستی را در لیست نمی‌گذارید.

 

دوستی در خاتمه عنوان کرد: خانم دانشور را که در جنوب شهر برای کودکان کار زحمت می‌کشد در لیست نمی‌گذارید بعد یک خانم ماما یا یک جوان 30 ساله را می‌گذارید که کسی نمی‌شناسد و کل رزومه‌اش مقاله پژوهشی است.