رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم جغتای، جوین و خوشاب در نطق میان دستور امروز صحن علنی گفت: در آستانه یک رویداد و تصمیم بزرگ در کشور قرار گرفته‌ایم و هر یک وظیفه داریم بر اساس اطلاعات و تجربه‌های خود در جهت روشنگری گام برداریم.
 
وی افزود: تجربه یک دهه ما از یک گذشته تلخ حکایت دارد که در سیاست خارجی استکبار به بهانه دستیابی ایران به سلاح  هسته‌ای، جامعه جهانی را یک دهه علیه ایران متحد کرده بود.
 
عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: در آن دوران در سیاست داخلی اختلافات به مرحله‌ای رسید که مقام معظم رهبری دستور تشکیل هیأت عالی شورای حل اختلاف ر ا دادند، مدیریت‌های ناکارآمد باعث نابسامانی اقتصادی، بی‌اثباتی بازار پول و سرمایه شد به گونه‌ای که هر روز ارز و طلا سیر صعودی گرفته و دلار از هزار تومان تا مرز 5 هزار تومان و سکه از 800 هزار تومان به یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافت.
 
وی افزود: بازار کالا به قیمت دو ساعت تعیین و احتکار کالا انجام شد،‌ عدم پذیرش بیمه کشتی‌ها برای حمل و نقل، عدم صادرات نفت، به گل نشستن کشت تولید کشاورزی به دلیل افزایش حامل‌های انرژی، تعطیلی نهادهای کشاورزی به دلیل حمایت نشدن از آنها از محل هدفمندی یارانه‌ها که بایستی 50 درصد به حمایت این بخش اختصاص می‌یافت.
 
سبحانی‌فر تاکید کرد: تحریم‌ها موجب شد مواد اولیه کارخانجات تامین نشود نوسازی و تعمیر کارخانجات صورت نگیرد، واردات بی‌رویه و غیرضروری همچون اسباب‌بازی، زین اسب و دسته‌بیل به جای کالاهای ضروری همچون دارو انجام شد. به طوری که وزیر بهداشت وقت صدایش درآمد و برکنار شد.
 
وی ادامه داد: صنایع مخابراتی به شش هزار پرسنل، زاگرس خودرو با هزار نیرو کارخانه آزمایش با سه هزار نیرو و امثال آنها به تعطیلی کشیده شد و کشاورزان رفته رفته گندم کاری به دست فراموشی سپردند تا قیمت هر کیلو گندم داخلی 400 تومان و واردات آن 800 تومان شود. و در این زمان گندم به کمترین میزان تولید یعنی 4 میلیون تن رسید.
 
وی در پایان تاکید کرد: باید به شعارهای نمایندگان کاندیداها توجه داشت، امروز کسانی که شعار افزایش یارانه می‌دهند باید محل پرداخت را بیان کنند، یا باید شاهد افزایش 6 برابری حامل های انرژی باشیم، ملت شریف ایران به ندای رهبری لبیک گفته و در روز 29 اردیبهشت ماه با حضور گسترده خود بار دیگر دشمنان این مرز و بوم را مایوس کنید.