نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 20 اردیبهشت) مجلس در تذکری با استناد به اصل 31 قانون اساسی بررسی وضعیت مسکن کارگران و کشاورزان را یادآور شد و براساس اصل 29 قانون اساسی گفت: دولت باید وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان و نحوه تامین منابع این مجموعه را مشخص کند.
 
نماینده مردم ارومیه با استناد به اصل 3 و 30 قانون اساسی افزود: بازماندگان از تحصیل باید بتوانند سرکلاس درس بروند از این رو امتناع دولت قابل تامل است، همچنین براساس بند 9 اصل 43 قانون اساسی تولیدات محصولات باغی باید از خرید تضمینی برخوردار شود.
 
وی به استناد بند 2 اص43 قانون اساسی نیز از دولت تقاضا کرد به شرکت های تعاونی توجه کند همچنین بر اساس اصل 44 قانون اساسی وضعیت مدیریت سهام عدالت از سوی دولت باید تعیین تکلیف شود.
 
قاضی پور به استناد اصل 45 قانون اساسی گفت: دولت باید جلوی خام فروشی به خارج از کشور را بگیرد همچنین براساس اصل 48 این قانون باید توازن بین تولیدات و توزیع منابع بین استان های مختلف عدالت برقرار کند.
 
وی به استناد اصل 50 قانون اساسی تاکید کرد: دولت باید احیای دریاچه ارومیه را در دستور و اقدامات لازم را عملیاتی کند متاسفانه هم اکنون تنها هزینه کرد اعتبارات مد نظر مسئولان است همچنین به استناد اصل 41 و 42 قانون اساسی دولت و وزارت امور خارجه باید از گذرنامه ایرانی حمایت کند تا جایگاه ایران در سطح بین المللی ارتقاء یابد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور گفت: رسیدگی به خانواده کارگران آزادشهر و رفع مشکلات روحی و روانی آنها باید هر چه سریعتر انجام گیرد همچنین دولت باید وضعیت تعطیلی پروژه سد ارومیه و افتتاح راه آهن را بررسی کند.