داوودی محمدی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل نود درباره عضویت فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در هیات مدیره یک شرکت خصوصی را قرائت کرد، گفت: به استحضار همکاران عزیز می‌رسانم که پس از اخذ استعلام از اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسه‌های تجاری به صورت فوری جلسه‌ای با حضور محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و آقای دانش ‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و هیات‌های کارشناسی همراه آنان و برخی اعضای کمیسیون اصل نود در تاریخ ۱۹ اردیبهشت منعقد شد.

ابتدا اظهارات جناب آقای اژه‌ای با تاکید بر آن‌چه که در مصاحبه رسانه‌ای ۱۷ اردیبهشت‌ماه منتشر شده بود، استماع شد. او با توجه به صراحت اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل معتقد بودند که صرف عضویت در هیات مدیرت شرکت خصوصی برای کارکنان دولت و وزرا ممنوع است و باتوجه به آخرین تغییرات رسمی شرکت مذکور که در جوابیه اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری در پاسخ به استعلام سازمان بازرسی کل کشور منعکس شده، این‌طور آورده شده است که آقای فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی تاکنون در شرکت مذکور به‌عنوان عضو و رییس هیات مدیره شناخته می‌شود. داشتن یا نداشتن فعالیت اقتصادی در شرکت تاثیری در بحث حقوقی و ممنوعیت یادشده ندارد.

نماینده اصولگرای قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۵ شرکت آمیتیس و طراوت کودکی توسط آقای احمدی دانش‌آشتیانی امضا شده است تا موضوع تغییر نشانی شرکت در دفاتر ثبت شرکت‌ها درج شود و همین اقدام در بحث تقلیل سرمایه شرکت در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۵ و ابلاغ مصوب مورخ ۱۰/۱۰/۹۵ مجمع عمومی این شرکت اتفاق افتاده است.

او گفت: آقای دانش آشتیانی در شرکت دیگری باعنوان مهندسان مشاور طرح‌نگار عضویت در هیات مدیره دارند.

محمدی خاطرنشان کرد: آقای دانش آشتیانی در پاسخ به اظهارات محسنی اژه‌ای توضیح دادند که اینجانب پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی یعنی در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۹۵ استعفای خود را از هردو شرکت ارائه دادم که مورد موافقت قرار گرفت و مستنداً با پست سفارشی مدارک مربوطه را به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال کردم. تصویر قبوض پستی در پرونده کمیسیون ضبط شده است.