سید مصطفی آقا میرسلیم کاندیدای ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه شریف، گفت: بیست سال پیش به کمک دانشجویان هسته علمی در صنعت را تشکیل دادیم ، این اقدام ما به دلیل این بود که محصولات تولیدی کیفیت و مرغوبیت نداشت.

وی ادامه داد: گام اول در این راه این بود که ببینید رقبای ما چه کرده اند و در مرحله دوم به دنبال طراحی و جبران فاصله با آنها با کمک دانشجویان بود.

میرسلیم در ادامه سخنانش به مراحل مختلف طراحی و ساخت موتور ملی تحت مدیریت خودش پرداخت و گفت: باید به اقدامات انجام شده توسط جوانان کشور افتخار کرد، زیرا تولید موتور ملی ده سال طول کشید. اقدام ما نشان داد که اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است شدنی است.

وی افزود: برجام برخی تحریم ها را برداشته، امروز کشور پر از کالای چینی و ترکیه‌ای شد ، اروپایی ها هم که دیده اند عقب مانده اند پیغام می دهند که میخواهیم با شما ارتباط داشته باشیم، تحریم ها شکسته شد اما یک طرفه.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: شعار دادن درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی خوب است اما عمل کردن به آن اصل است و با شعار مشکلات کشور حل نمی شود.

میرسلیم در خصوص مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در مناظره اول قاعده بازی را رعایت کردم اما دیگران خیر، من از آنها سوالاتی پرسیدم که جواب ندادند و پرونده های با خود برای مناظره آورده بودند. در مناظره دوم من برمبنای منابع علمی مطالبی را برای روشن شدن مسائل مطرح کردم.

میرسلیم یکی از مهمترین نیازهای جامعه را اشتغال دانست و گفت: در شعار انتخاباتی ام گفتم حق گرفتنی است البته آن حقوقی که در قانون اساسی آمده اما مدیریت اشتباه موجب بیکاری جوانان و مهاجرت آنها به اروپا و آمریکا شده است.

وی ادامه داد: ما دولتی می خواهیم که با مردم روراست باشد نه اینکه به مردم بگویند بیش از هفت درصد رشد داشته ایم در حالی که شش درصد آن از فروش نفت خام است، دولت باید صادقانه بگوید رشد منفی شش درصدی را به دو رسانده ایم اما دولت همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری درستی و صداقت را اصل اساسی دانست و گفت: آقای روحانی همه رفقای خودش را وارد دولت کرده پس حق مردم از دولت چیست و چرا از جوانان و نخبگان کشور استفاده نمی‌کند.

وی در خصوص حقوق های نجومی گفت: با وجود فساد در کشور هیچ کاری پیش نمی رود ، کسی می تواند با فساد مقابله کند که دست خودش در فساد نباشد، باید از افراد درست برای مدیریت جامعه استفاده کرد زیرا دولت جای افراد کاسب نیست.

میرسلیم تلاشهای انجام شده برای مذاکرات هسته ای را بسیار خوب دانست و گفت: آقای ظریف به تنهایی در مقابل طرف های مذاکره کننده ایستاد اما آنچه بدست آماده را دولت نتوانسته محقق کند، تحریم ها بیشتر شده و برای واردات هواپیما چشم می گیرند.

وی در خصوص برنامه های اقتصادی دولتش گفت: من معتقدم کار را باید به مردم سپرد. دولت را چه به ساختن موتور  دیزلی؟! اگر خصوصی سازی به درستی انجام می شد شاهد رشد اقتصادی بودیم.

میرسلیم در واکنش به انتقادات وارده به دوران وزارتش گفت: این مطالبی که در فضای مجازی می بینید سیاه نمایی است،  به نظر من وزیری به درد کشور میخورد که حق مردم و نظام را بگیرد، نه اینکه حقوق سوء استفاده کنندگان را  دنبال کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری در خصوص جایگاه اقوام در پولش گفت: کشور برای همه ایرانی هاست و همه باید در کنار هم برای کشور تلاش کنیم.

میرسلیم در خصوص شعار آقای قالیباف و بحث چهار درصدی و 96 درصدی گفت : من هرچه فکر کردم دیدم این شعار هیچ مبنای علمی ندارد.