سید مصطفی میرسلیم در مرحله دوم از دومین مناظره زنده انتخاباتی در پاسخ به این سوال که سیاست و رویکرد شما برای ایجاد همکاری در میان قوا چیست و در صورت اختلاف تا چه اندازه خود را ملزم به پایبندی به قانون می‌دانید، گفت: اهمیت قوه مجریه در بحث‌های اجرایی بسیار زیاد بوده و با سایر قوا از این نظر قابل مقایسه نیست. در نتیجه قوه مجریه باید پایبند به قانون بوده و به آن سریعا عمل کند و نباید خودرا با آیین نامه‌ها معطل کند. اگر قوه قضائیه ایرادی به قانون وارد کرد باید سریع حلش کنند.

این نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت‌های گذشته شاهد بودیم که قوه مجریه  قانون را در نظر نگرفته و اعتراضات مجلس را نادیده گرفته است. همکاری مستمر میان قوه قضائیه و قوه مجریه در همین راستا دارای اهمیت فراوانی است یکی از مهمترین فصل اشتراک همکاری میان دو قوه پیشگیری از جرائم است چرا که سرمنشا جرائم قوه مجریه است.

او ادامه داد: در راستای پیشگیری از جرائم قوه مجریه باید چگونگی پدیدار شدن تخلفات را مشخص کرده و با همکاری قوه قضائیه بسیاری از موانع را حل کنند با چنین هماهنگی‌‌ و با توجه به ضرورت مراعات قوانین در دولت است که مسائل حل می‌شود.

میرسلیم در انتهای سخنان محور اصلی اتحاد و هماهنگی میان قوه را رهبری دانسته و گفت: فصل الخطاب همواره مقام معظم رهبری است و در این شرایط هیچ مشکلی پدید نخواهد آمد.